Auteur Topic: Klankbeelden importeren in nieuwe shows  (gelezen 7927 keer)

Robert Eckhardt

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Klankbeelden importeren in nieuwe shows
« Gepost op: 2 januari 2013, 12:50:32 »
Beste Forumleden,

Allereerst een heel mooi en productief 2013 gewenst. En het belangrijkste: een goede gezondheid.

Ik zoek een slimme werkwijze bij het volgende ‘probleem’.
Voor ‘presentaties op maat’ moet ik uit diverse andere presentaties, telkens opnieuw meerdere delen importeren. Dat kan een klankbeeld zijn, maar ook een stuk Speakersupport.

De volgorde van die delen en het aantal is niet altijd hetzelfde. Aan die delen zelf wordt niets meer veranderd.

Nu heb ik zelf wel drie werkwijzen bedacht. Het te gebruiken deel kopiëren en dan...
1) Voor elk te importeren deel een andere tijdlijn gebruiken.
2) Delen als Zwischenablage in een bestaande show te zetten.
3) Delen achter elkaar zetten in dezelfde tijdlijn. Met dat laatste heb ik geen goede ervaringen, want de opbouw van de sporen is bij elk te importeren klankbeeld weer anders, hetgeen een rommeltje geeft bij het importeren.

Veel makkelijker is waarschijnlijk het maken van WMV-files van de te importeren delen. Daar heb ik echter geen ervaring mee. Heeft iemand dat wel?
De vraag hierbij is: kun je van een stuk Speakersupport WMV-files maken? Het lijkt me niet. En dan zou je die laatste stukken misschien met de hierboven genoemde methoden (1, 2 of 3) moeten importeren.

En is dit dan wél de slimste methode?

Robert Eckhardt


queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re:Klankbeelden importeren in nieuwe shows
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2013, 13:08:10 »
Hallo Robert,
Met speakersupport heb ik weinig ervaring. Ik doe wel eens een avond met verschillende fragmenten en als ik even wil stoppen, dan doe ik de spatiebalk (of zijn equivalent).
Ik plaats dan mijn fragmenten elk op een eigen tijdlijn. met triggers kan ik dan springen van het ene naar het andere fragment, of zelfs naar een vooraf bepaald punt midden in een show. Het aardige hiervan vind ik dat je niets prijsgeeft van het programma Wings (hoe mooi ook), of van je PC bureaublad, of wat ook. Meestal heb ik ook een pauzebeeld, of -fragment om de tijd te overbruggen dat ik wel praat, maar dat er geen bijbehorende beelden zijn.
Volgens mij kun je met een wmv geen speakersupport regelen, anders dan de pauzetoets tijdens het afspelen.
Mocht dat wel kunnen, dan ben ik zeer geïnteresseerd.
Queenie

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:Klankbeelden importeren in nieuwe shows
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2013, 21:33:49 »
Hallo Robert,

Een wmv van een willekeurig deel van een show maken werkt uitstekend als je dat deel markeert en daarna de wmv-uitvoer start met de juiste parameters voor een goede video. Het gemarkeerde deel mogen uiteraard geen speaker-support showdelen met pauzemarkers bevatten om de nieuwe show correct samen te stellen.
Als je dat toch zou willen dan kun je dat wel doen, maar dan moet je wel in de geïmporteerde wm-video opnieuw markers zetten op de juiste plekken. Mijn ervaring is dat het wel werkt, maar het ziet er vaak niet fraai uit. Dat komt omdat die marker dan precies op een plek moet staan waar het videobeeld na de decodering weer compleet is opgebouwd.
Succes en veel AV-plezier in het nieuwe jaar,

Henk
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2013, 21:37:23 door Henk van der Vleuten »

Robert Eckhardt

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Re:Klankbeelden importeren in nieuwe shows
« Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2013, 11:58:13 »
Hallo Henk, hallo Queenie,

Dank voor de reactie.
Ik denk dat ik van klankbeelden WMV-bestanden ga maken. En die dan in de nieuwe show zet.

Een stuk Speakersupport kan ik op 'klassieke' wijze kopieren en plaatsen in de nieuwe show. Die stukken Speakersupport hebben vaak een simpele opbouw van 2 of 3 beeldsporen met pauze-markers en zijn dus vrij simpel de plaatsen in een nieuwe show. Bovendien worden die Speakersupport-stukken dan voor die nieuwe show waarschijnlijk toch weer aangepast.

Echter.
Ik houd mij aanbevolen voor reactie, waarin iemand met een ultieme, slimme methode komt, waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb.

Robert.