Auteur Topic: Beeldsporen  (gelezen 9900 keer)

Wims

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Beeldsporen
« Gepost op: 27 september 2006, 11:07:25 »
Kan ik beeldsporen in 'optel-modus', bedoeld voor het programmeren van dia-overvloeiseries. Herkenbaar aan het plus-teken in de kop van het beeldspoor.en sporen die in 'alpha-modus' staan, herkenbaar aan het alfa-symbool in de kop van het beeldspoor, door elkaar gebruiken ?

Groeten,
Wims

« Laatst bewerkt op: 29 september 2006, 21:40:35 door wims »

Gerrit Kooren

  • Gast
Re: Beeldsporen
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2006, 15:24:14 »
WP heeft dit niet verboden. Als je dit doet zal je PC niet exploderen, maar resultaat is (meestal) niet fraai. Je moet maar gewoon experimenteren. Het resultaat is geheel afhankelijk van wat je wil bereiken.

Wims

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Re: Beeldsporen
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2006, 11:36:47 »
Bedankt Gerrit het is duidelijk ik vroeg dit omdat ik de div. beeldsporen door elkaar gebruikt heb en WP er  telkens spontaan de brui aan gaf.of heeft dit een andere oorzaak

Groeten,

Wims

Gerrit Kooren

  • Gast
Re: Beeldsporen
« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2006, 16:24:49 »
Wim,

Ik heb (bijna) geen ervaring met voortijdige beeindiging van WP. Ik heb wel gemerkt dat bij teveel en te gecompliceerde opdrachten naar de videokaart WP zichzelf beeindigt.
Op de Duitse site van het Stumfel Anwenderteam (http://www.stumpfl-anwenderteam.de) kan je verschillende artikeltjes raadplegen m.b.t. dit fenomeen, in Duitsland 'Absturzen' genaamd.
Groet
Gerrit

Wims

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Re: Beeldsporen
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2006, 17:37:34 »

Gerrit ,

Bedankt ik ga even bij Stumfel kijken.

groeten Wims

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Beeldsporen
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2006, 21:40:35 »
Hallo Wims,

De meest voorkomende oorzaak voor het afbreken van Wings Platinum als gevolg van (te) veel beeldmateriaal is de combinatie van instellingen bij de hardware-rendering en videokaarten met nVidia chipset.

Waar bij ATI-kaarten het grafische geheugen tot 80-90% gebruikt mag worden door Wings Platinum, moet deze waarde bij nVidia maximaal op 50% worden ingesteld.

Je vindt deze instelling via Extra - Opties - Project opties - Grafische weergave  - Max. gebruikt grafisch geheugen.

Daarnaast zijn verouderde drivers en te beperkt geheugen op de grafische kaart ook mogelijke oorzaken.



Bericht bewerkt (29-09-2006 21:41)
AVĂ©,
Cuno