Auteur Topic: exe bestand  (gelezen 10733 keer)

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
exe bestand
« Gepost op: 20 augustus 2006, 11:14:24 »
Ik maak zoals dat altijd wel lukt een EXE presentatie. Na het aanmaken van de EXE presentatie krijg ik een mededeling dat eea gelukt is en er wordt een pictogram op het bureaublad aangemaakt. Dat gaat altijd goed, nu echter krijg ik de mededeling: 'Er is een fout opgetreden tijdens het maken van de Exe presentatie'

Wat nu te doen ?

aDRI
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2006, 20:59:13 door Adri Snijders »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: exe bestand
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2006, 13:48:06 »
Hallo Adri,

Uit het feit dat je schrijft dat er (automatisch) een pictogram op het bureaublad wordt gemaakt, leidt ik af dat je de exe-presentatie door Wings Platinum bij het maken laat opslaan op het bureablad.

Dat is om meerdere redenen geen goede plaats.

De belangrijkste is, dat het bureaublad wordt opgeslagen op de Windows-schijf, normaliter is dat de C:-schijf.
Omdat exe-presentaties erg groot kunnen worden, zal daardoor de schijf op enig moment volraken.
En bij een (te) volle schijf ontstaan problemen, tot volledig verlies van de inhoud aan toe.

Ik weet dat de genoemde melding in ieder geval verschijnt als de beschikbare schijfruimte (hetzij op de plaats waar de exe moet komen te staan, hetzij op de schijf waar de tijdelijke bestanden geplaatst worden) onvoldoende is.

Je kunt de exe dan beter op een andere plaats laten opslaan. En dan zelf desgewenst een snelkoppeling naar de exe op het bureablad zetten.

AVé,
Cuno

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re: exe bestand
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2006, 17:41:03 »
...okee Cuno. Hoe sla ik het Exe bestand op naar een andere plaats....

Adri

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re: exe bestand
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2006, 21:08:43 »
Cuno,

Als ik het goed volg klik je om het niet op het bureaublad te krijgen op het eerste blad van Exe -presentatie maken bij EX BESTAND OPSLAAN ALS opslaan  in C schijf. Ook dat lukt niet. Het opslaan stopt bij Textuurbestanden en Textuurgegevens. Dit is ook het geval als ik direct naar mijn USB stick ga. Vanuit de computer kan ik de serie wel gewoon draaien.

Begrijp je mij nog ?

Adri

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: exe bestand
« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2006, 10:21:52 »
Hallo Adri,

Er zit, ruimtetechnisch, geen verschil tussen het bureablad en de C:-schijf, want het bureablad staat zelf ook op de C:-schijf.

En als het exe-bestand een redelijk formaat heeft, zal ook de ruimte op de USB-stick te weinig zijn om de exe-presentatie op te slaan.

Als je naast de C: en de USB-stick geen schijven hebt om de exe-presentatie op te bewaren, dan vrees ik dat je een probleem hebt.

Klik in 'Deze computer' of 'Verkenner' eens met de rechter muisknop op de C:-schijf en kies 'Eigenschappen'. En kijk (en geef eventueel door) hoeveel GB of MB er staan achter 'Gebruikt', 'Beschikbaar' en 'Capaciteit'.
Dit kun je ook doen bij de USB-stick en eventuele andere schijven in de computer.
Je kunt ook binnen 'Deze coputer' kiezen voor 'Beeld' - 'Details'. Dan worden de totale grootte en de beschikbare ruimte van alle schijven direct onder elkaar getoond.

Een hele andere oorzaak kan zijn dat de exe-presentatie groter wordt dan 4 GB. Maar dan zou de presentatie veeeeel groter zijn dan eerdere geslaagde exe's die je gemaakt hebt (want exe's vanaf 2 GB leveren al problemen op bij het afspelen).

AVé,
Cuno

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re: exe bestand
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2006, 19:42:36 »
Cuno

Op de jouw beschreven methode om de ruimte op de G schijf te controleren geeft de volgende info:

gebruikt 28GB
beschikbaar 84GB

Als ik in de show op statistieke/diagnose klik===pool geeft dit aan dat er 1,2 GB gebruikt is. De show duurt iets minder dat 7 minuten.

Is heir chocola van te maken ??

Adri

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: exe bestand
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2006, 22:46:09 »
Hallo Adri,

Hier ontstaat bij mij enige verwarring: in het laatste bericht heb je het over de G-schijf, eerder had je het over de C-schijf.

Bij een beschikbare ruimte van 28 GB mag dat aspect niet de oorzaak van het probleem zijn. Maar als dat inderdaad de G-schijf is, en je slaat op op de C-schijf (of het bureaublad), dan kan ik nog geen oordeel geven over de schijfruimte. Ook kan ik me nu nog geen oordeel vormen over de vrije ruimte voor tijdelijke bestanden (de temp-directory), die normaliter ook op de C-schijf staat.

De statistische gegevens over de show geven alleen aan hoeveel ruimte de ingrediënten van de show op de schijf/schijven in beslag nemen. Dat zegt niets (of zeer weinig) over de grootte van een eventuele exe. De omvang van de exe is van meerder factoren afhankelijk, waaronder:
- de duur,
- de gekozen geluidskwaliteit,
- het aantal gebruikte afbeeldingen,
- de resulutie (algemeen),
- de grootte (zoom-waarde) waarin de gebruikte afbeeldingen getoond worden,
- mate van compressie.

Probeer nog een keer een exe te maken. Nadat je de foutmeldig hebt weggeklikt, kies dan in het menu '?' voor 'E-mail naar Stumpfl Support'. Nadat je daarvoor gekozen hebt kan het even duren voordat het bericht gemaakt wordt (er worden enkele gegevens over Wings Platinum en de show als bijlagen aan het bericht gehangen). Wijzig dan het e-mail-adres in het bericht in mijn mail-adres, en stuur het bericht naar mij. Dan zal ik de bijlagen proberen te analyseren.

AVé,
Cuno

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re: exe bestand (fout gevonden)
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2006, 20:59:13 »
In mijn serie ben ik van bovenaf een spoor weg gaan halen. Vervolgens heb ik een EXE bestand aangemaakt. Dat ging verschillende keren fout.

Na de foutmelding heb ik het spoor weer teruggezet en een ander spoor verwijderd. Bij een bepaald spoor werd het EXE bestand aangemaakt. Conclussie het probleem zit in dat betreffende spoor.

In dit spoor zat een plaatje (zwart) met een bepaalde naam wat niet in de mediapool stond en ook niet terug te vinden was op de plaats waar ik mijn plaatjes bewaar.

Het 'zwarte plaatje' weggehaald en een EXE probleemloos aangemaakt

Adri