Auteur Topic: camerezweefvlucht  (gelezen 6648 keer)

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
camerezweefvlucht
« Gepost op: 26 april 2006, 21:07:47 »
Wie helpt bij camerazweefvlucht,
 
Ik ben als volgt te werk gegegaan: (en het lukt niet)
 
In het tabblad screen maak ik een nieuw beeldveld aan (door op het + teken van screen 1 rechts te klikken en vervolgens op links te klikken en beeldscherm toe te voegen) Er komt een tekst 'nieuw beeldscherm'
 
Dat nieuwe beeldscherm noem ik Panorama en geef een enter.
 
Ik klik met rechts op een standaard time line, dan eigenschappen, bij beeldveld open ik panorama.
 
De naamsaanduiding in het beeldveld is ook panorama.
 
 
Ik open (direct onder de panorama time line ) drie universeelsporen
 
 
Met het panorama pictogram (uit screen) sleep ik X Y en Z naar de universeel sporen.
 
Ik voeg een afbeelding in het panorama spoor.
 
Door nu in  X Y of Z universeelspoor wijzigingen aan te brengen gebeurt er helemaal niks......
 
Wat doe ik fout of wat sla ik over......
 
Adri
« Laatst bewerkt op: 26 april 2006, 23:45:32 door Adri Snijders »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: camerezweefvlucht
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2006, 23:45:32 »
Hallo Adri,

Als je gebruik wilt maken van besturing via universeelsporen, kijk dan naar het voorbeeld dat je kunt downloaden van de website van Stumpfl ('Camera movement title' heet die show).

Een veel eenvoudigere (en visulere) manier is het werken met het 'stuurspoor voor positie en grootte' (rotatie kan alleen als je over de X-tra-module [of voorheen Diaprojectormodule] beschikt).

In beide gevallen vindt je meer uitleg in de Duitse helptekst, via tabblad Index, onder 'Kamerafahrt' en bij 'Bildfeld - Dynamisch steuerbares Bildfeld anlegen'.
Hier worden beide methoden besproken.

Ik denk overigens dat je vergeten bent de universeelsporen te koppelen aan het beeldveld (door het symbool van het beeldveld te slepen naar het universeelspoor [herhalen voor elk universeelspoor]).

AVĂ©,
Cuno