Auteur Topic: Effecten in Platinum (zie discussie over het text spoor)  (gelezen 12966 keer)

Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Effecten in Platinum (zie discussie over het text spoor)
« Gepost op: 16 april 2006, 15:17:37 »
Zijn die effecten (besproken in de discussie over het text spoor) dan te min voor Stumpfl? Je kan de oude curvers ook importeren en waarom dan niet wat overgangs effecten. Bijv. je maakt een reisverslag en je laat een reisgids in beeld zien en de bladzijde laat je dan omslaan. In die goedkope programmaatjes zit zo'n overgang erg leuk.
Mijn duits is te slecht omdat aan Stumpfl te vragen.
groet Brigit

« Laatst bewerkt op: 15 juni 2006, 13:26:21 door Brigit »

Chief John

  • Gast
Re: Effecten in Platinum (zie discussie over het text spoor)
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2006, 20:28:21 »
Ugh dames,

Met alle respect, maar aan dit soort goedkope effecten 'bezondigt' Stumpfl zich nadrukkelijk en weloverwogen NIET.

Wings Platinum zou zich direct etaleren als 'amateur' programma en zich voor veel professionele gebruikers, nog zonder verder onderzoek naar de vele andere zeer professionele toepassingen, volledig diskwalificeren.
Toen Christoph Hilger hiernaar gevraagd werd, al minstens 4 jaar geleden, antwoordde hij dat hij het zou inbouwen zodra de eerste professionele Hollywood-bioscoopfilm met één zo'n effect zou zijn uitgebracht....

Besef dat je als Wings Platinum gebruiker eigenlijk met een uiterst professioneel programma werkt waarvan pure professionals nog steeds niet begrijpen dat het zó goedkoop kan zijn.
De vele honderden semi-professionele amateurs, die voor kwaliteit gaan, houden de prijs kunstmatig laag van de meeste ook voor die amateurs interessante modules.
De puur professionele (en dus veel duurdere) modules Show Control, Multidisplay Master en Slave, Warp, Live-Video/TV en Motion Base bezorgen Wings Platinum in de professionele vakwereld een status op hoog niveau die beter niet om zeep geholpen kan worden met effecten als omslaande blaadjes, oprollende landschappen, ontploffende beelden etc, etc.


Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: Effecten in Platinum (zie discussie over het text spoor)
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2006, 07:49:56 »
Ik besef mij heel goed wat een fantastisch programma Platinum is. Ik kan er ook stukken beter mee uit de voeten dan het vorige programma Wings!! Niks dan lof over Platinum!!
Wat betreft de effecten: ik weet zeker dat ik niet de enigste ben die af en toe zo'n effect (uit die goedkopere programma's) zou willen gebruiken in Platinum. Misschien zouden wel meer mensen overstappen naar Platinum als dat er in zou zitten. Vanuit Wings kan je ook de curves ophalen. Die curves waren toch ook voor geprogrammeerd?
Ik vind niet dat de status van Platinum door een paar effecten naar beneden wordt gehaald.
Groet Brigit


Hans Rensen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 45
Re: Effecten in Platinum (zie discussie over het text spoor)
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2006, 15:23:38 »
Ik vind Stumpfl toch af en toe maar een arrogante club. In vrijwel ieder professioneel video-montage-software-pakket tref je een aantal aantrekkelijke overgangen. Ik denk hierbij aan AVID en Final-Cut Pro. Hiermee degradeer je Wings echt niet tot een Pinoccio-programma. Het minste wat Stumpfl kan doen is open stellen voor een Plug-in waar deze effecten dan wel in zitten. Hoewel ik Wings Platinum verreweg het mooiste programma vind op dit terrein moet ik door de vraag van mijn klanten uitwijken naar andere programma's. Klein voorbeeld: voor de firma Heijmans heb ik recentelijk een interactieve CD-Rom gemaakt met menustructuur op basis van exe-bestanden. Toen ik dit voor het eerst meldde in SGG-kring was het antwoord: 'dat kan niet, een menustructuur koppelen aan executables' Welnu,.... het is wel mogelijk en dus moest ik in dit geval uitwijken naar Pro-Show-Producer (Photodex). En binnen dit programma kun heb je ook een uitstekende text-editor, vele overgangen (te veel) en kan ik het eindresultaat opslaan als Exe, op DVD en Webshow; met of zonder menustructuur.
Nogmaals: de mooiste beeldkwaliteit behaal ik met Wings, maar Stumpfl mag wat mij betreft wat multimedialer denken dan alleen in prachtige HD-presentaties.

Hans Rensen

Marco Ising

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: Effecten in Platinum (zie discussie over het text spoor)
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2006, 17:33:51 »
Hallo Hans,

Stumpfl ziet dit als een principe kwestie; Er zijn al meer discussies over geweest. Op een gegeven moment wordt Stumpfl door de concullega's ingehaald die beter naar klanten luisteren.

Marco

Marco

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: Effecten in Platinum (zie discussie over het text spoor)
« Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2006, 14:58:04 »
Hans schreef:

> Ik vind Stumpfl toch af en toe maar een arrogante club. In
> vrijwel ieder professioneel video-montage-software-pakket tref
> je een aantal aantrekkelijke overgangen.

Jammer dat je zo over deze softwarebakker spreekt. Ik ken buiten het open source circuit geen applicatie bouwers die zou nauw betrokken zijn bij hun product en hun doelgroep. Kijk eens op http://avstumpfl.com/forum/ om daar toch vrij overtuigend bewijs van te zien. Wat een betrokkenheid; en, naar mijn beleving, zonder een spoor van arrogantie.

Los van deze toonkwestie, staat dat er soms keuzes worden gemaakt die niet iedereen kan delen. Mijn inschatting is dat de gewenste overgangseffecten vrij lastig zijn in te bouwen, en de meerwaarde voor deze doelgroep (en het doel van de applicatie) gering wordt geacht.

Dat we met Wings tegelijk een video edit applicatie in handen hebben, is mooi meegenomen. Het is daar in basis niet voor gemaakt; dat blijkt ook uit het gemis van veel meer dan alleen wat fraaie effecten.

Dat het in veel opzichten desondanks dingen kan die ik met diverse professionele video applicaties niet voor elkaar heb kunnen krijgen (ik heb vooral zeer teleurstellende vergelijkende ervaringen met HDTV editing), is iets dat pleit voor enig ontzag voor deze software bakker.

En zo niet, dan vind ik de toon in ieder geval toch wat fors.



Bericht bewerkt (02-06-2006 16:12)
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Effecten in Platinum (zie discussie over het text spoor)
« Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2006, 14:12:17 »
Met het pleidooi van Joris ben ik het HELEMAAL eens!
Jaap

Hans Rensen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 45
Re: Effecten in Platinum (zie discussie over het text spoor)
« Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2006, 13:26:21 »
Beste Joris

Het woord 'sofwarebakker' komt niet uit mijn toetsenbord en ik meen toch oprecht veel bewondering uit te spreken over Stumpfl: 'Wings Platinum is verreweg het mooiste programma op dit terrein' Nu komt het wel vaker voor dat creatievelingen behept zijn met een gezellige dosis eigenwijzigheid. Dat moet ook en dat is goed. Apple maakt prachtige computers, maar het zijn ook wel eigenwijze knurften. Het woord 'Intel-proecessor' was een scheldwoord. Ik kon met mijn G4 geen Wings software gebruiken en ben noodgedwongen overgestapt op Windows (Wintendo). Sinds kort kun je Apple computers kopen die ook Windows besturingssofware volwaardig laten draaien.
Ik kom uit de video-hoek en hik af en toe aan tegen zaken die duidelijk geëvolueerd zijn vanuit de diaporama-hoek. De vraag uit mijn (de) markt sluit niet altijd aan bij de mogelijkheden die in dit geval Wings kan bieden. En ik moet dus af en toe flink de zeilen bij zetten om de vraag van de opdrachtgever zo te kneden dat ik toch alles met Wings kan maken. Nogmaals, het is en blijft voorlopig toch het mooiste programma om te presentaties in te maken en een flinke dosis eigenwijzigheid is noodzakelijk om te komen tot creatieve oplossingen. Maar een software-leverancier is voor mij niet heilig. Misschien is de term 'arrogant' dan niet van toepassing maar meer 'eigenwijze knurft',.... of trap ik nu nogmaals op gevoelige tenen. Als je het hebt over de behoefte aan een beperkte keuze in digitale overvloeiers dan trekken sommigen toch een gezicht van 'hoe durf je dat toch te vragen'. Ook de aanvankelijke stellige ontkenning dat een menustructuur niet aan een executable gekoppeld kon worden deed mij toch denken aan een ietwat gesloten bastion waar je niet aan mocht komen.
Ik heb jarenlang voor de publieke omroepen gewerkt en daar presteerden sommige technici het om uitzendbanden te weigeren die niet aan hun superhoge eisen voldeden (BCN). Nu mag je met je mobiele telefoon aan komen zetten en is men wat doorgeslagen in de richting van 'als het beweegt zenden we het uit'. Apple maakt prachtige dingen maar sloeg door in design waardoor USB poorten gezellig verstopt werden aan de achterkant met als gevolg dat je er als gebruiker moeilijk bij kon. Stumpfl maakt een absoluut topproduct maar mag wat mij betreft wat multimedialer denken.
En voor wat betreft die discussiegroepen heb ik één groot nadeel en dat is dat mijn Duits het niveau van 'steenkolenduits' niet eens haalt.

Hans Rensen

Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: Effecten in Platinum (zie discussie over het text spoor)
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2009, 10:34:28 »
Hallo Allemaal!

Krijgen wij toch nog onze overgangseffecten in WINGS 4!!!

Brigit