Auteur Topic: Digitaal fotograferen  (gelezen 8844 keer)

Sybren Sikma

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Digitaal fotograferen
« Gepost op: 5 maart 2006, 14:43:52 »
Hallo allemaal.

Nu ik eindelijk weer binnen ben wil ik eerst Joris even heel erg bedanken.
Hij weet wel waarom.

Na jaren met dia's bezig te zijn geweest, ben ik ook overgestapt op digitaal en dat heb ik in December 2004 gedaan.
Ik heb nu dus een jaartje ervaring opgedaan en wilde graag het volgende van jullie weten.
Hoe zijn jullie ervaringen met het 'nieuwe medium'?
Ik fotografeer met de Canon EOS 20d.
De reden dat ik mijn camera er bij zet is omdat ik de beelden ken die deze camera produceerd.
Graag zou ik jullie ervaringen, voor en nadelen wel eens willen weten.
Gewoon uit nieuwschierigheid.
Omdat ik op Ameland woon en er hier niet echt veel fotografen wonen die dit met mij kunnen of willen delen, vraag ik het dus aan jullie.
En misschien komt er zo een leuke babbel los, wie weet.
Alvast iedereen bedankt.

Met vriendelijke groet,

Sybren Sikma
« Laatst bewerkt op: 6 april 2006, 16:05:59 door Sybren »

Sybren Sikma

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Re: Digitaal fotograferen
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2006, 20:46:51 »
Waar zijn de reacties?????????
Wat is het stil.
Is er dan niemand met vragen of opmerkingen?


Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Digitaal fotograferen
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2006, 21:28:28 »
Sybren,

Ik ben afgelopen jaar overstag gegaan, eerst met een Minolta A2, nu heb ik er nog een 5D bijgekocht (het kon nu nog...) zodat ik de lenzen van mijn vroegere analoge Minolta kan gebruiken.
Ik ben absoluut erg enthousiast over het digitale medium, dat is zeker.
Ik heb er ook een beamer (Optoma) bijgekocht want dat is onontbeerlijk om een echte show te maken, eerst heb ik de beelden op tv vertoond via een DVD, op zich gaat dat prima maar het publiek is erg snel afgeleid en zit met elkaar te praten. Met de beamer en een scherm van 200cm breed in mijn hobbykamer, in het donker en met prima geluid is er volop aandacht!

Wel een punt dat blijft is een creatief idee, het komt ook digitaal niet vanzelf aanwaaien, maar zonderde beperkingen van diaprojectoren (ik had er 3) kan ik prima leven en ik heb nooit meer de melding 'u heeft te weinig projectoren', alles is spatsynchroon en scherp, altijd is (of maak ik :-0 ) de horizon recht  en op dezelfde hoogte, het is een fluitje van een cent dankzij het onvolprezen Wings Platinum.

Kortom Digitaal is wat mij betreft 'super' en je hebt weer massa's wensen op je verlanglijstje ;-)

groet,

Jaap

Jaap

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re: Digitaal fotograferen
« Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2006, 21:43:52 »
Ik heb sinds 14 dagen de 7D van minolta echter, nog bijzonder weinig gebruikt. Ik heb wel veel gezien digitaal op beamershows tijdens de bijeenkomsten van de Audio Visuele Werkgroep Noord Halland Noord.

Wat mij opvalt is dat je ervoor moet oppassen niet te ver in de techniek te verzanden of te verdwalen. Elk plaatje kan in adobe bijgeschaafd worden en met platium zijn de mogelijkheden groot. Ik ga al die 'grapjes' natuurlijk uitproberen maar de kwaliteit ligt in de fotografie, de beeldvolgorde, passen de kleuren van de beelden bij de  'kleur' van de muziek.....zal ik nog even doorgaan.

Voorlopig draai ik nog graag met de vier projectoren in het oude wings en trek mij niets aan van de digitalen in het AV groepje (20 man) waar Henk Kuiper en ik de coordinatoren van zijn.

Adri Snijders

Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: Digitaal fotograferen
« Reactie #4 Gepost op: 6 april 2006, 16:05:59 »
Hoi Sybren
Ik heb jou berichten gelezen maar ik kon niet eerder reageren daar mijn dongle even op vakantie was in Oostenrijk. Inmiddels heb ik mijn dongle terug en ben in het bezit van een beamer. Vandaag de beamer aangesloten en ik krijg gelukkig beeld. In februari heb ik de Nikon D200 aangeschaft en die bevalt prima. Ik heb verder nog geen evaring met het digitale maar wel veel vragen. Die ik na dit geschreven bericht ga stellen op het forum. Over een paar maanden kan ik meer over mijn ervaringen op het digitale vlak vertellen!
Groet Brigit