Auteur Topic: muziekkeuze  (gelezen 13331 keer)

Ite Boersma

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
muziekkeuze
« Gepost op: 26 februari 2006, 15:25:38 »
Met vakantie naar Kenia/Tanzania geweest, veel foto's gemaakt, maar nu moet er een serie van gemaakt worden en komt het probleem van de muziekkeuze om de hoek kijken, wie o wie heeft sugesties bij het maken van muziekkeuze's, ik heb wel wat folksmuziek maar om dit soort muziek bij wildlife plaatjes op te nemen lijkt mij niet zo geschikt

« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2007, 15:37:01 door Joris »
Ite

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: muziekkeuze
« Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2006, 14:09:39 »
Heel moeilijk, dit soort vragen, zonder zelf de sfeer van je beelden en verhaal te kunnen beoordelen. Ik heb toch twee luistertips, voor wat het je waard is.

Zelf vind ik het bij dit soort reisbestemmingen wel mooi als je muziek treft die lokaal lijkt, maar toch voldoende westers is om goed in onze eigen oren te liggen en daarmee niet te veel af te leiden.

Daarom moest ik denken aan bijvoorbeeld: muziek van Geoffrey Oryema (een Ugandees, meen ik, die deels in het westen opgroeide) en het album Pieces of Africa van het Kronos Kwartet (boeiend project van westers klassiek kwartet in samenwerking met Afrikaanse componisten en musici).

Voor Afrikaanse sferen zit je daarmee wel goed. De weidsheid van de ondeindige Serngheti vlakte is er echter minder goed mee uit te drukken.

Succes ermee.
Groet,
Joris
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: muziekkeuze
« Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2006, 20:11:56 »
Hallo Ite,

Mogelijk bevat de cd 'Innovators' van  Sam Cardon en Kurt Bestor een paar nummers met de gezochte sfeer. De componisten zijn westers (voor zover ik weet), maar de sfeer die ze op deze cd neerzetten is puur afrikaans. En ligt (bij mij) heel lekker in het gehoor.

AVĂ©,
Cuno