Auteur Topic: problemen geluidskaart  (gelezen 49436 keer)

Ite Boersma

  • Gast
problemen geluidskaart
« Gepost op: 26 januari 2005, 18:00:47 »
ik heb nog steeds problemen met de geluidskaart, met de RME DIGI 96/8pro krijg ik geen geluid als ik in mediapool nieuwe bestand maken een trac afspeel, hoewel de CD rom speler (Plextor)met een kabeltje aan de geluidskaart verbonden is, heb een nieuwe geluidskaart aangeschaft, externe kaart van Creative de soundblaster Audigy 2 NX met USB aansluiting, maar deze geeft het zelfde probleem, als ik de geluidskaart in nieuwe bestand maken aanklik en een sample van de digitale recorder opneem hoor iki wel geluid. Wie o wie weet de oplossing? Ite
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2007, 15:44:48 door Joris »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: problemen geluidskaart
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2005, 22:07:48 »
Hallo Ite,

Voor wat betreft het geluid met de RME-geluidskaart geef je zelf bijna het antwoord al: als het geluid van de externe digitale recorder wel hoorbaar is, maar van de interne cd-speler niet, dan moet je, voordat je de interne cd-speler wilt gebruiken, bij de RME-kaart de interne ingang actief maken. Dat doe je met het configuratie-scherm van de RME-kaart.
Als je dat programma niet (geïnstalleerd) hebt, kun je het downloaden van de site van RME (http://www.rme-audio.de).

Mocht ook dat niet werken, controleer dan even of het kabeltje op de geluidskaart wel op de ingang is aangesloten, en niet op de uitgang (die zit er bij RME namelijk meestal ook op, voor doorkoppeling naar een tweede kaart of uitbreidingskaart).

Voor wat betreft de USB-geluidskaart van Creative: omdat er geen rechtstreekse verbinding (mogelijk) is tussen de Creative en de cd-speler, kan het geluid van de cd-speler nooit door Wings Platinum via de Creative hoorbaar gemaakt worden.
(Het afspelen met behulp van de mediaspeler van Windows is vaak wel mogelijk, omdat die de cd op een geheel andere manier afspeelt.)

AVé,
Cuno

Ite

  • Gast
Re: problemen geluidskaart
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2005, 18:56:59 »
Hllo Cuno, alvast bedankt voor je reactie, maar hoe ziet het configuratiescherm van de rme kaart er uit, is dit het zelfde als rme digi settings scherm? en zo ja wat moet ik dan instellen? als dit het niet is wat moet ik dan downloaden van rme? er staat zoveel op dat ik door de bomen in het bos niet meer zie wat ik moet downloaden, alvast bedankt

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: problemen geluidskaart
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2005, 22:40:58 »
Hallo Ite,

Dat is inderdaad het Settings scherm. Omdat ik zelf niet over zo'n kaart beschik, heb ik even op de site gekeken.

In het kader 'Input' moet je kiezen voor 'Internal'.
In het kader 'Output' moet waarschijnlijk gekozen worden voor 'Automatic' of voor 'Input'

AVé,
Cuno

Ite

  • Gast
Re: problemen geluidskaart
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2005, 11:24:48 »
Hallo Cuno,

Hoera, het werkt eindelijk weer, hartelijk dank voor je fantastische ondersteuning, met de meest DIAositieve groeten,

Ite

hamid

  • Gast
Re: problemen geluidskaart
« Reactie #5 Gepost op: 5 februari 2005, 19:56:46 »
mijn audio werkt prima maar als ik geluid wil horen kan dat niet hoe kan dat??


Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: problemen geluidskaart
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2005, 21:48:43 »
Hallo Hamid,

Ik vrees dat je iets duidelijker moet zijn in de probleembeschrijving. Welk deel van de audio werkt wel, en welk geluid kun je niet horen? Welke versie van Windows gebruik je, welke geluidskaart gebruik je?

AVé,
Cuno

Daf

  • Gast
Re: problemen geluidskaart
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2005, 14:41:14 »
Hallo,

Als ik muziek wil afspelen kan dat met Windows Media Player teminste hij gaat wel aan want je ziet het beeld gewoon bewegen en je ziet ook dat de muziek loppt, het enige dat mist is het geluid. Als ik in een ander programma muziek open dan kan dat helemaal niet. Dan komt er te staan dat ik  een programma mis. (niet wat voor programma) Ik weet alleen wel zeker dat ik een geluidskaart heb want een paar weken geleden deed hij het nog wel. En opeens had ik geen geluid meer. Het is ook zo dat als ik aan de volumeknop draai dat ik dan niets te zien krijg. Toen het geluid het nog deed kreeg ik van die groene streepjes in mijn scherm waaraan je kon zien hoe hard je het geluid zette. Nu kan ik zoveel aan die knop draaien als ik wil maar krijg ik niks in mijn scherm. Kan je me alsjeblieft helpen??

Daphne

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: problemen geluidskaart
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2005, 17:35:19 »
Hallo Daphne,

Mijn eerste indruk is dat de driver van de geluidskaart niet meer (goed) werkt. Dit kan een gevolg zijn van de installatie van een programma (of een update van Windows, waaronder Service Pack 2).

Een eerste poging kan zijn: de drivers/software van de geluidskaart opnieuw installeren.

En andere mogelijkheid kan zijn: in het apparaatbeheer van Windows (bij XP: rechter muisknop op 'Deze Computer', Beheer, Apparaatbeheer) bij het onderdeel 'Besturing voor geluid, video en spelletjes' de aanwezige geluidskaart (vermoedelijk  staat daar een kruis als foutsymbool voor) te verwijderen uit de lijst (rechter muisknop, 'installatie ongedaan maken').
Dan de computer uitzetten, een paar minuten uit laten, en weer aanzetten.
Als het goed is vindt Windows de geluidskaart opnieuw. Als Windows de kaart herkent, kunnen de drivers automatisch geladen worden. Zo niet, dan zal Windows om de cd met drivers vragen.

Succes

Cuno

AVé,
Cuno

mari

  • Gast
Re: problemen geluidskaart
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2005, 19:33:36 »
ik heb need for speed,hot pursuit 2
de computer geeft aan ,dat de drijvers niet voldoende zijn
ik kan ze toch van internet afhalen maar ik weet niet welke site
ik heb een kleurenkaart  ( matrox millennium g450 dual head)
 
mvg  mari