Auteur Topic: Dia scannen  (gelezen 53243 keer)

Jaap

  • Gast
Re: Dia scannen
« Reactie #20 Gepost op: 15 april 2005, 15:19:27 »

Carlo Keurntjes

  • Gast
Re: Dia scannen
« Reactie #21 Gepost op: 28 mei 2005, 11:33:35 »
Hoi Linda,

Ik weet niet of het nog actueel is, maar ik kwam je vraag tegen op het dia forum. Ik ben sinds kort een bedrijf gestart met het scannen van o.a. dia's, foto's etc.
Omdat ik niet 100% zeker weet of ik je kan helpen met de 6 x6 cm dia's reageer ik dan ook in 1e instantie even prive. Ik heb zelf inmiddels 1000-den dia's gescand, waarbij ik de dia's direct op de glasplaat van de Canon dia-scanner leg. Ik kan dan 12 dia's in 1 sessie scannen met topkwaliteit. Het moet denk ik ook mogelijk zijn om de 6 x 6 zo te scannen.

Ik wil met alle plezier enkele dia's voor je uitproberen, om te zien of het werkt (voor mij ook leerzaam). Dit is natuurlijk gratis.

Als je het wat lijkt, neem dan even contact met me op:
06 44 184 290.

Natuurlijk kun je ook mijn sie even bekijken voor wat meer gegevens waar ik mee bezig ben, kijk hiervoor op www.we-scan4you.nl.

Ik hoop binnenkort wat van je te horen.

Met vriendelijke groet,


Carlo Keurntjes

Jos hopstaken

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Diaforum
« Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2005, 09:17:24 »
Dit Diaforum heeft mij de nodige voordelen opgeleverd en kijk dan ook regelmatig of er nog nieuws 'onder de zon' is of stel zo nodig zelf 'n vraag.
Jammer vind ik dat de gestelde vragen/antwoorden niet op volgorde (lees datum) op mijn scherm verschijnen. Is daar iets aan te doen?
Jos Hopstaken

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: Diaforum
« Reactie #23 Gepost op: 13 juni 2005, 13:53:46 »
joshop schreef:

> Jammer vind ik dat de gestelde vragen/antwoorden niet op
> volgorde (lees datum) op mijn scherm verschijnen. Is daar iets
> aan te doen?

Dat gebeurt weldegelijk, alleen niet op datum van de eerate bijdrage, maar op datum van de laatste bijdrage. Als iemand op een bericht van januari (ergens buiten beeld) reageeert, komt het hele berichtendraadje ineens weer bovenin de lijst te staan.

Een nadeel is dat soms wat onlogisch oogt en vragen oproept. Een voordeel is dat de reactie op zo'n oud bericht nu waarschijnlijk toch gelezen wordt. Bij sortering op eerste berichten (het kan), op opening van de 'discussie', zouden we een reactie op zo'n oud discussieonderwerp waarschijnlijk over het hoofd zien.

Een toelichting vind je nog in http://www.jorislange.nl/forum/read.php?f=4&i=146&t=146, gepost bij de introductie van deze sorteervolgorde.

Groet,
Joris
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Nelly

  • Gast
Re: Dia scannen
« Reactie #24 Gepost op: 14 november 2005, 22:15:29 »
Hallo,

wie kan mij helpen

Ik heb een hele doos dia's en die wil ik graag op een cd zetten.
ik heb eeb lexmark P3120  alles in een maar hoe kan ik hiermee dia's scannen.


groetjes
nelly

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Dia scannen
« Reactie #25 Gepost op: 14 november 2005, 22:40:32 »
Hallo Nelly,

Helaas, de Lexmark P3120 kan geen dia's scannen.

De scanner van deze alles-in-één is niet voorzien van een lichtbak (opzetstuk of in het deksel) voor het scannen van transparante originelen, waaronder dia's.

AVé,
Cuno

henk arnts

  • Gast
Re: Dia scannen
« Reactie #26 Gepost op: 3 december 2005, 12:16:48 »
Goedenmorgen allen,

Ik wil mijn dia's zelf gaan scannen, maar heb er niet zoveel verstand van.
Ik heb op marktplaats te koop zien staan een reflecta i-scan 1800.
Is deze goed genoeg om dia's te kunnen scannen? En waar moet je verder nog op letten?
Ik heb begrepen dat je de dia's kunt bewerken met een fotoprogramma wanneer je ze gescand heb.
Vast bedankt voor eventuele reacties.
Henk Arnts.