Auteur Topic: DiaForum biedt platform voor dia-logen over diaseries  (gelezen 11822 keer)

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
DiaForum biedt platform voor dia-logen over diaseries
« Gepost op: 9 oktober 2003, 10:15:28 »
De totstandkoming van een diapresentatie gaat meestal met vallen en opstaan gepaard, waarbij de makers regelmatig tegen vragen aanlopen (technisch dan wel creatief) die anderen zich vaak ook al hebben gesteld. Alleen: hoe vind je die anderen?

Sinds kort kan dat via internet, binnen een virtuele ontmoetingsplaats die geheel gewijd is aan  klankdiapresentaties. Het biedt liefhebbers, enthousiastelingen en professionals de mogelijkheid om meningen, kennis en ervaring uit te wisselen rond dit fantastische medium. Het kreeg de naam DiaForum, en is on line te vinden op http://www.jorislange.nl/diaforum/.

Nb. Intussen is het hernoemd tot avForum en te vinden op http://www.jorislange.nl/avforum/

Zomaar wat voorbeeldkwesties:
*Soms kom je maar niet op de juiste muziek bij een bepaalde scène of sfeer in de serie; geef een beschrijving en de kans is groot dat iemand een gouden tip heeft.
*Zie je even geen oplossing meer om toch nog een acceptabel eind aan een serie te breien is, vraag dan eens om suggesties; wie weet waar dat toe leidt.
*Misschien wil je voor een speciale gelegenheid wel eens een groter scherm van iemand lenen; je kan het altijd proberen...
*Je vraagt je af hoe je makkelijker de dia's ingescand krijgt voor montage op de computer? Vraag dan even naar andermans ervaringen.
*Ontdek bijvoorbeeld ook hoe anderen hun titeldia’s maken.
*En rara, wat voor speakers gebruiken anderen nou in een wat groter zaaltje waar de hifi speakers tekortschieten?
*Wie zou er al ervaring hebben met het op DVD branden van een diaserie? Misschien is het wel een goed plan om on line eens wat experimenten met verschillende settings uit te wisselen, in plaats van zelf het wiel te moeten uitvinden.
*Heb je een openbare vertoning? Kondig hem aan.
*Heb je iets nieuws ontdekt? Laat het weten.

Honderden vragen en kwesties doen zich voor, en tientallen collega-enthousiastelingen kunnen daar idealiter over meedenken.

Het DiaForum valt of staat met deelname van die medebelangstellenden. Het is aan de dia-mensen zelf om er eens een kijkje te nemen, een mening te ventileren, een vraag te stellen of anderszins deel te nemen. Zo niet, dan bloedt het forum eenvoudigweg dood. Zo toch, dan blijkt het in een behoefte te voorzien waar alle 'dia-logen' van kunnen profiteren. De tijd zal het leren.



Bericht bewerkt (13-10-2003 12:16)
« Laatst bewerkt op: 21 november 2008, 13:37:03 door Joris »
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: DiaForum biedt platform voor dia-logen over diaseries
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2003, 10:24:46 »
Beste liefhebbers van klankdiapresentaties,

Na een testperiode is het DiaForum vandaag officieel van start gegaan.

Ik heb daarom de vrijheid genomen vandaag zoveel mogelijk dia-enthousiastelingen via e-mail op de hoogte te brengen. Bovendien heb ik wat tijdschriften en websites verzocht hier aandacht aan te besteden.

Om het forum een kans van slagen te geven, is het van belang dat zoveel mogelijk diaporama-liefhebbers van het bestaan afweten. Hoort zegt het voort dus! Laat het alle mogelijk geïnteresseerden weten, kondig het aan op websites en neem vooral ook deel aan de gesprekken.

Met de opzet en deze korte publiciteitsactie houdt mijn inspanning voor het welslagen op. Het is verder aan deelnemers om het tot een eventueel succes te maken.

Zekerheidshalve vermeld ik hier nog even dat mijn eigen aandeel in dit geheel niet groter is dan het bieden van de technische faciliteit (en deelname aan alvast de eerste virtuele gesprekken). Eenieder is, net als bij 'real life' ontmoetingen, zelf verantwoordelijk voor eigen uitingen. Ik hoop dat gesprekken zinvol en prettig zullen verlopen en op die manier veel aan elkaar kunnen hebben.

Groet,
Joris
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Jaap

  • Gast
Re: DiaForum biedt platform voor dia-logen over diaseries
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2003, 10:28:02 »
Joris,

Een prima initiatief die het bestuur van de SGG helaas heeft laten liggen.

Jaap

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: DiaForum biedt platform voor dia-logen over diaseries
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2003, 15:29:58 »
Joris, ik wordt hier helemaal gelukkig van.
Een mooi doordacht email bericht vooraf.
Laten we met z,n velen laten zien, dat we elkaar op een fraaie manier kunnen ondersteunen.