Auteur Topic: ShowStarter  (gelezen 10261 keer)

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
ShowStarter
« Gepost op: 17 april 2017, 16:48:58 »
Tijdens bijeenkomsten van de NVBG-regio Arnhem en de Stumpfl Gebruikers Groep heb ik een programma gedemonstreerd dat ik gemaakt heb om op eenvoudige wijze een "presentatie-menu" te maken om een aantal series te vertonen. Bijvoorbeeld voor een clubavond of thuis voor familie en vrienden.

Dit programma, door mij ShowStarter genaamd, is vanaf nu te vinden op de downloadpagina van mijn website (http://www.ceegee.nl).
In de download (een zip-bestand) vindt u het programma plus een handleiding.

Het programma is gratis.

Reacties, gebruikerswensen en terugmeldingen over het gebruik zijn van harte welkom.
AVé,
Cuno

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:ShowStarter
« Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2017, 22:08:28 »
Een bijgewerkte versie van het programma ShowStarter is beschikbaar, met dank aan Hans Meijer voor zijn testwerkzaamheden.

Naast een paar kleine correcties en aanpassingen is de meest zichtbare uitbreiding: de mogelijkheid om een eigen afbeelding als achtergrond te gebruiken.

De meest recente versie is altijd te vinden op de downloadpagina van mijn website (http://www.ceegee.nl).
AVé,
Cuno

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: ShowStarter
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2019, 22:44:01 »
Hallo allemaal,

Er is een nieuwe versie van ShowStarter (1.0.22), uiteraard weer te vinden op de download-pagina van mijn website (https://www.ceegee.nl).

In de bijgewerkte handleiding staat een overzicht van de nieuwe en veranderde mogelijkheden.
De grootste zijn:
- de mogelijkheid om een gong te laten klinken om het publiek naar de zitplaatsen te dirigeren of tot stilte te manen;
- bedienen van het presentatievenster met behulp van een "Presenter" of met het toetsenbord;
- bij het centeren van de teksten kan de middellijn naar links of rechts worden verschoven, waardoor de lijst niet altijd in het midden van het scherm hoeft te staan.

Als u het programma gebruikt, hoor ik dat graag.
En als u wensen heeft voor uitbreidingen of problemen ondervindt bij het gebruik: ook dan is een reactie van harte welkom.
AVé,
Cuno

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: ShowStarter
« Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2019, 12:21:47 »
Het is weer zo ver: er is een nieuwe versie van ShowStarter, 1.0.23.

Belangrijkste verschillen ten opzichte van de vorige versie:
- er zijn een paar kleine foutjes verholpen
- de beeldopbouw is verbeterd, waardoor beeldflikkeringen niet meer voorkomen
- de achtgrondafbeelding kan met behoud van beeldverhouding worden getoond
- de teksten kunnen in een groter formaat getoond worden
- u kunt ook een eigen geluid in plaats van de ingebouwde "gong" gebruiken

Het programma is zoals altijd weer te vinden op de downloadpagina van mijn website www.ceegee.nl.
AVé,
Cuno

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
ShowStarter 1.2.0
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2020, 00:05:24 »
Er is weer een updae van ShowStarter, waarin enkele gebruikerswensen zijn gerealiseerd:

- eenvoudig meer dan 10 (maximaal 20) series opnemen in het menu
- (en als tegenhanger: minder kan ook, minimaal 1)
- de volgorde van series in het menu kan nu eenvoudig veranderd worden, inclusief het
- tussenvoegen van series in een bestaand menu.

Ook deze nieuwe versie is weer te vinden op de downloadpagina van mijn website.
AVé,
Cuno