Auteur Topic: presentatie hapert  (gelezen 9653 keer)

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
presentatie hapert
« Gepost op: 9 januari 2016, 15:44:01 »
geacht forum ,
probleempje .sinds ik met Windows 10 werk gebeurt het regel matig dat bij het vertonen van een A.V dat het beeld na een minuut of 5 gaat haperen en even later weer doorgaat
bij Windows 8.1 had ik dat niet ,wie heeft de oplossing
Arnold van de Kamp

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:presentatie hapert
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2016, 12:37:19 »
Hallo Arnold,

Elke versie van Windows bevat, na een schone installatie, onderdelen en instellingen die niet optimaal samenwerken met Wings Platinum.
Het is niet voor niets dat daaraan ruim aandacht wordt besteed in de helptekst van Wings Platinum, al staan daar nog geen specifieke instellingen voor Windows 10 (wel voor XP, Vista, 7 en 8.1). De aanpassingen op de instellingen die daarin genoemd staan moeten zeker ook voor Windows 10 uitgevoerd worden. Gebruik het overzicht voor Windows 8.1 als uitgangspunt.

Als het probleem steeds optreedt na een vaste tijd, dan zou ik in ieder geval de instellingen onder Energiebeheer nakijken. Het afspelen van een presentatie in WP (of een exe daarvan) wordt door Windows niet altijd gezien als "ik ben bezig". Daardoor kan Windows na verloop van tijd taken gaan uitvoeren in de veronderstelling "de gebruiker is nu toch niet bezig". Verschillende programma's kunnen dit signaal gebruiken om taken uit te gaan voeren (bjivoorbeeld virusscanner, schijfoptimalisatie, updates...).
AVĂ©,
Cuno

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
Re:presentatie hapert
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2016, 14:04:53 »
Hallo Cuno ,
klopt energie beheer aangepast en geen probleem meer .
bedankt, Arnold