Auteur Topic: DirectX effectmanager  (gelezen 12487 keer)

Gerrit Kooren

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
DirectX effectmanager
« Gepost op: 8 februari 2015, 14:23:56 »
Ik gebruik al jaren met veel plezier de Audio effecten m.b.v. de DirectX effect manager (uit Platinum3). In mijn nieuwste producties in versie 5.9 (Pro) heb ik weer de audio opties in Proect Opties op DirectX(Platinum3) gezet. Helaas blijft na het aanklikken van het bliksemschichtje in een show de Effect Manager leeg, dus geen presets aanwezig. Heb ik iets gemist? Is deze optie tenslotte vervallen in 5.9 of moet ik de presets eerst ergens anders ophalen?
Gerrit Kooren

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:DirectX effectmanager
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2015, 19:41:06 »
Hallo Gerrit,

De kolom Presets is standaard altijd leeg.
In die kolom worden de presets getoond die je zelf hebt (gemaakt en) opgeslagen.

Om de standaard-presets ook (weer) getoond te krijgen, moet je:
- de dialoog van het gewesnte effect openen;
- dan daar het tabblad Presets selecteren;
- klikken op ROM-presets.
Dan worden de voorgeprogrammeerde presets getoond en aan de lijst van de effect-manager toegevoegd.
AVé,
Cuno

Gerrit Kooren

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re:DirectX effectmanager
« Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2015, 19:30:09 »
Hallo Cuno,
Bedankt voor je reactie. Helaas blijft bij mij het gehele DirectX manager schermpje leeg. Als ik aan de linker kant in de kolom PlugIn op het eerste vierkantje (vrij) klik komt er kortstondig een vinkje in en verschijnt er een klein dialoogschermpje met het woord "Verwijderen".  Ik krijg niet meer de keus uit de AV Stumpfl plugins om plugins toe te voegen, zoals de EQ10 die ik vaak gebruikte. Ook als ik in het vak "Alle Plugins" op de knoppen Openen of Activeren klik gebeurt er niets. In bestaande shows waarin ik de EQ10 heb gebruikt kan ik deze wel oproepen, maar ik kan er geen nieuwe effecten bij plaatsen op de vrije posities. Ik weet niet waar ik zoeken moet.
met vriendelijke groet
Gerrit

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:DirectX effectmanager
« Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2015, 22:11:35 »
Hallo Gerrit,

Uitgaande van Windows 7, 64-bit, zouden de DirectX-plugins moeten staan in de volgende map:
c:\Program Files (x86)\AV Stumpfl\Wings 5\PlugIns

Als ze daar niet staan, zou ik adviseren: verwijder de bestaande installatie van WP5, download de meest recente versie van de website van Stumpfl:
http://hdav.org/fileadmin/user_upload/downloads/de/Software/Wings%20Platinum%205.9.0.zip
en installeer WP5 opnieuw.
Voer voor de volledigheid wel een herstart van de computer uit tussen het verwijderen en het opnieuw installeren.
AVé,
Cuno

Gerrit Kooren

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re:DirectX effectmanager
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2015, 09:48:27 »
Hallo Cuno,
Hartelijk dank voor je hulp. De map was inderdaad leeg: geen plug ins. Ik heb WP5.9 opnieuw geïnstalleerd en alles draait weer zoals het hoort. Je vraagt je dan toch wel af hoe het komt dat zo'n map leeg raakt. Ik heb dezelfde download gebruikt om WP5.9 opnieuw te installeren, dus bij de vorige installatie zaten die plug ins er dus wel bij.
Belangrijkste is dat alles weer werkt. Nogmaals bedankt.
Met vriendelijke groet
Gerrit Kooren