Auteur Topic: Executable van een wmv-bestand  (gelezen 10827 keer)

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Executable van een wmv-bestand
« Gepost op: 1 december 2014, 17:21:47 »
Zeer gewaardeerd AV-hobbyisten

Een serie kan soms erg ingewikkeld zijn. Daarom maak ik voor b.v. festivals een wmv-video met 60 beelden per sec., waarvan ik vervolgens een exe maak. Dat ging altijd goed in WP4. Echter in WP5 kom ik in de problemen. Een wmv-bestand is b.v. 271 Mb. Vervolgens is het exeresultaat in WP4 362 MB en in WP5 1,87 GB !! De exe via WP4 loopt prima, maar via WP5 heeft problemen (schokken, vertraging). Wat is hier aan de hand. Ik maak dus nu de wmv in WP5 en vervolgens de exe in WP4. Gelukkig heb ik beide programma's.

Gr. Leo

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Executable van een wmv-bestand
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2014, 21:29:58 »
Hallo Leo,

Ik vermoed dat je binnen WP5 een hogere kwaliteit hebt ingesteld voor de (interne) verwerking van video's. Ik denk dan met name aan de instellingen voor de intermediate videobestanden.

De meest gangbare instelling is Q2. Bij WP5 is het gebruik van intermediate video's in de meeste gevallen niet meer noodzakelijk, omdat de interne/meegeleverde codec voor de meeste soorten videobestanden beter/krachtiger is dan bij WP4 het geval was.
AVĂ©,
Cuno

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re:Executable van een wmv-bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2014, 11:52:15 »
Cuno

De intermediate videobestanden was ingesteld op Q2. Ik heb het nu geprobeerd met Q3. Het Databestand wordt nu 1,86 i.p.v. 1,87 G, dus dat helpt niet echt.

Gr. Leo