Auteur Topic: piek zoeken in audiospoor en normaliseren  (gelezen 10899 keer)

Wout Kroon

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
piek zoeken in audiospoor en normaliseren
« Gepost op: 2 oktober 2014, 11:30:30 »
Wie..oh wie..?
In de nieuwe versie 5.7 werkend in het audiospoor, wil ik bij de geluidssterkte de audio aanpassen, piek zoeken en normaliseren.
Normaal geen probleem, ware het niet dat telkenmale hierbij WINGS 5.7. er uit klapt.
Je ziet dus wel het geïmporteerde audiobestand in het audiospoor, maar normaliseren gaat niet. WINGS vertikt het en klapt eruit....
Dat doet Wings zowel in het audiospoor van een video als ik dat wil laden als wel als ik gewoon van een CD importeer via nieuwe bestanden..
Iemand een idee...?
Wout Kroon

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:piek zoeken in audiospoor en normaliseren
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2014, 10:55:58 »
Hallo Wout,

Tijdens de afgelopen SGG-bijeenkomst in Houten werkte deze mogelijkheid zonder problemen, en ook thuis werkt het prima. Ik vrees dat bij jou zich de situatie voordoet dat een driver of een ander programma conflicten veroorzaakt in de communicatie tussen Wings Platinum en Windows.

Meer voorbeelden hiervan zijn te vinden op dit forum, het HDAV-forum en de Duitse forum van AV Stumpfl.

Bekende veroorzakers van dergelijke problemen:
- software van GoPro-camera's
- drivers van geluidskaarten
- drivers van videokaarten
- drivers van Wacom tekentablet
- sommige versies van Pinnacle

Probeer te achterhalen wat er aan software op de computer is veranderd tussen "nu" en het vorige gebruik van het piekzoeken en ga terug naar een herstelpunt van vóór dat moment.

Succes!
AVé,
Cuno

Wout Kroon

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re:piek zoeken in audiospoor en normaliseren
« Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2014, 16:26:31 »
Oke Cuno..dank..
Heb hem opnieuw geïnstalleerd. Kan het nog niet echt stabiel noemen, maar probeer te achterhalen als je zegt.
Ben overigens wel met 4k films/bestanden bezig, zou overigens gewoon moeten lukken in Wings.
Hij knalde er ook uit bij een film die ik had bewerkt in Magix..als WMV, vreemd genoeg bij MOV niet..
Mijn PC is echt oke ben ik zeker van..maar we houden het in kijkert..weet ik meer hoor je..
Dank en groet,
Zie je.
wout



Wout Kroon

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re:piek zoeken in audiospoor en normaliseren
« Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2014, 10:33:02 »
hoi Cuno..
E.e.a aan drivers vervangen, o.a. tablet, videokaart, werkt prima.
Er is een prima programma voor (betaald) die je hele PC controleert op de laatste drivers, dit voor de liefhebber, heet Driver Restore.
Maar..zodra ik in laatste versie Wings 5.7, grafische bestanden laat maken, optimaliseren, normaliseren en dat soort van bewegingen klapt Wings er gewoon uit.
Daarentegen kan uitvoeren als WMV o.i.d wel zonder probleem.
Heb toch het idee dat er ergens een conflict Wings 5.7 en Windows is, heb e.e.a aan bewegingen uitgevoerd in Wings 4 en daar geen enkel probleem..
Heb momenteel de versie Windows 8 draaien en nog niet 8.1, wat denk jij...zou toch niet uit moeten maken.
8.1. heeft alleen wat wijzigingen in de tegelbenadering etc.
Ben ik de enige met dit probleem..? Waar zou ik het kunnen zoeken...
Thanks..
gr.
Wout