Auteur Topic: WP3 met windows 8.1  (gelezen 10047 keer)

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
WP3 met windows 8.1
« Gepost op: 15 februari 2014, 12:47:42 »
Oud en nieuw

Een kennis heeft een nieuwe PC aangeschaft met windows 8. Daarop WP3 geïnstalleerd en alles gaat prima. Echter na de update naar windows 8.1 was het niet meer mogelijk om in WP3 een pt3-bestand te openen. Conform het voorstel gegeven op de hdav-site om de bugfix WP3.7 voor windows 7 te downloaden, komt bij dubbelklik op "platinum.exe" de mededeling, dat het programma niet kan worden gestart omdat mcmpegin.dll ontbreekt. Hoe los ik de ontbrekende schakel op ? Is het nuttig om b.v. eerst WP5-basic te installeren ?

Vol smart kijk ik uit naar een advies
leo Koppens

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re:WP3 met windows 8.1
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2014, 11:42:13 »
Saluut,

Zoek de ontbrekende ddl op in de computer, anderzijds op internet en plaats de ontbrekende schakel in het programma, dat kan ik bedenken.

Succes

Piet Bakker.

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:WP3 met windows 8.1
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2014, 13:56:50 »
Hallo Leo,

Het lijkt er op dat de gepatchte platinum.exe niet geplaatst is in de map van Wings Platinum 3:  de oorspronkelijke platinum.exe (met datum 02-12-2008) moet vervangen worden door de platinum.exe van 05-10-2009.

Wellicht ten overvloede 1:
eerst moet de "gewone" WP3 geïnstalleerd worden, daarna moet de exe vervangen worden.
De patch vervangt niet de gewone installatievoorgang.

Wellicht ten overvloede 2:
De installatievolgorde moet altijd zijn: van oud naar nieuw. Dus als meerdere versies van WP op dezelfde computer aanwezig moeten zijn, dan moeten ze geïnstalleerd worden in de volgorde Wings, WP2, WP3, WP4, WP5. Als naderhand weer een oudere versie geïnstalleerd wordt, moet de installatie van alle navolgende versies herhaald worden.
AVé,
Cuno

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re:WP3 met windows 8.1
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2014, 14:20:20 »
Hallo Cuno

Vanmorgen kwam ik zelf op het heldere idee, dat ik na downloaden van de Platinum.exe, deze niet moet uitpakken maar slepen naar het Wings Platinum 3 programma. Jawel, dat was alles.
Niettemin hartelijk dank voor je reactie. Alweer wat geleerd...........

Gr. Leo