Auteur Topic: Draait Wings onder linux, bijv Ubuntu?  (gelezen 10084 keer)

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Draait Wings onder linux, bijv Ubuntu?
« Gepost op: 1 februari 2014, 17:21:13 »
Als ik via 'zoeken' deze vraag stel, komt er niets te voorschijn dus daarom maar zo.
Ik ben onderhand zo helemaal zat van microsoft en hun eeuwige wijzigingen in systemen dat ik er dolgraag vanaf wil. Helaas heb ik geen geld voor die dure Apple's en daarom zal ik moeten blijven werken met pc's. Mijn vraag aan jullie is: heeft er iemand al eens geprobeerd of Wings (ik heb W 4 pro) onder een linuxversie draait, zoals Ubuntu? Als dat kan, ga ik het ook proberen. heeft iemand ook een dergelijke ervaring met Photoshop?
Wat zou ik blij zijn als ik Microsoft eruit kan schoppen.
Bij voorbaat dank.

Berntet

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Draait Wings onder linux, bijv Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2014, 17:52:03 »
Hallo Berntet/Ben,

Helaas voor jou: nee, Wings Platinum draait alleen onder Windows.

Misschien een schrale troost (of en extra ontnuchtering): ook iedereen die WP op een Apple-computer gebruikt, moet daarbij ook gebruik maken van Windows.
AVé,
Cuno

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re:Draait Wings onder linux, bijv Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2014, 20:46:24 »
Dank je.
Het kan dus hooguit een poging worden Wings via een virtuele machine te draaien.
H.gr.

Ben

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Draait Wings onder linux, bijv Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2014, 10:36:51 »
Hallo Ben,

Dat is - in principe - goed mogelijk, Parallels op de Apple is een vorm van virtualisatie.
Hou er wel rekening mee dat bij virtualisatie vaak geen rechtstreekste verbinding meer bestaat tussen programma en apparaat, waardoor de prestaties (vooral de grafische) sterk verminderen. Voor het samenstellen van een serie hoeft dat geen groot bezwaar te zijn. Maar voor een presentatie met publiek zou ik geen haperingen willen hebben.

Al met al werk je binnen een virtuele machine natuurlijk nog steeds met Windows.
AVé,
Cuno

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re:Draait Wings onder linux, bijv Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2014, 21:34:42 »
Hallo Cuno,

Ja, ik snap dat ik dan nog steeds met Windows werk, maar ik hoop dat ik dan voor de overige programma's toch van dat verrekte Microsoft af ben. Blijft natuurlijk mijn vraag of er iemand al werkt via een virtuele machine met Wings of met Photoshop. Ik ben ook op zoek naar anderen die bijv "dubbel" werken, met Windows én met (bijv) Ubuntu. Ik heb destijds enkele honderden euro's betaald, ik meen ca € 450, voor Microsoft Office XP Pro en dat wordt ook al niet meer ondersteund, meer nog - het geeft voortdurend problemen binnen Windows 7. Ik kan er niet goed tegen - ja, sorry, zo ouderwets ben ik nu eenmaal! - dat ik steeds geprest wordt nieuwe programma's te kopen die ik helemaal niet nodig heb. Voor mijn gebruik was Office XP meer dan ruim voldoende en toch moet ik nu weer wat nieuws kopen. Ik wil het gewoon niet meer, ik zoek andere oplossingen. Dus ben ik mij aan het oriënteren op Open Office. Als ik er niet op een bevredigende wijze uitkom, blijf ik Windows alleen nog gebruiken voor Photoshop, Lightroom en Wings. Alle andere zaken ga ik dan via - waarschijnlijk - Ubuntu oplossen.
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

Ben