Auteur Topic: MP3 wil/kan niet in Wings5  (gelezen 9239 keer)

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
MP3 wil/kan niet in Wings5
« Gepost op: 5 januari 2014, 16:40:43 »
 ???
Hallo forummers

Ik zit met een raar probleem: ik heb muziek binnengehaald van You Tube (doe ik vaak, nooit problemen) maar nu is er één MP3 bestand (heel lang, bijna 2 uur) dat ik met geen mogelijkheid in Wings (5) kan krijgen. Ik kan het zonder problemen afspelen met de VLC media player,  en met Windows eigen speler ook. Geprobeerd dat stuk muziek te importeren in Edius (ging probleemloos), in Avid (idem) maar Wings pakt het absoluut niet: er komt geen raampje met Maken muziekbestand, er gebeurt gewoon niks. Heb toen via Xilisoft Audio Converter een Wav gemaakt van de MP3, nog steeds geen reactie van Wings. Ik wil dat stuk toch heel graag hebben/gebruiken dus wat valt er nog meer te verzinnen om het binnen te krijgen? Ben zeer benieuwd, bij voorbaat dank

Hartelijke diagroeten
Gemma

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:MP3 wil/kan niet in Wings5
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2014, 19:35:06 »
Hallo Gemma,

MP3-bestanden kunnen op meerdere manieren fouten bevatten, zonder dat programma's daarop reageren.

Wings Platinum maakt uitgebreid gebruik van de informatie die in de "header" van het mp3-bestand staat over de inhoud van dat bestand. En als dan niet (voldoende) aansluit met wat erover gemeld is, dan kan WP dat bestand niet altijd (goed) weergeven.

 Je mag mij het bestand natuurlijk toezenden, dan zal ik proberen de oorzaak te achterhalen en te verhelpen.
AVé,
Cuno

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re:MP3 wil/kan niet in Wings5
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2014, 20:54:42 »
Hallo Cuno
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik denk: ik stuur dat MP3-tje meteen maar nu kan ik de SGG-site weer niet op, kennelijk heb ik weer eens de verkeerde inloggegevens. Kun je me even je adres mailen, dan komt mijn muziekje er vlot aan
B v d
Gemma

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:MP3 wil/kan niet in Wings5
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2014, 20:44:18 »
Hallo Gemma,

Ik heb het bestand ontvangen. Het is inderdaad een fors bestand, maar kon mij eigenlijk niet voorstellen dat WP een limiet zou hebben in de tijdsduur van een MP3-bestand.
Gelukkig: testen hebben intussen aangetoond dat daar de oorzaak van het probleem NIET ligt: WP kan prima met zo'n groot bestand uit de voeten.

De oorzaak van het probleem is eigenlijk heel banaal: de naam van het M3-bestand. Die naam bevat een niet-Westers teken (ń) en daardoor hapert WP.

Wijzig de naam van Muzyka Afrykańska (Best African Music).mp3 in Muzyka Afrykanska (Best African Music).mp3 en het probleem is opgelost.
Een geheel andere bestandnaam mag natuurlijk ook.
AVé,
Cuno

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re:MP3 wil/kan niet in Wings5
« Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2014, 17:54:15 »
Hoi hoi Cuno

Gek genoeg had ik dat al geprobeerd, nu weer, maar bij mij werkt dat niet: Wings wil er onder geen enkele naam aan bij mij. Toch heb ik een (omslachtige) oplossing gevonden: muziek-file in Avid zetten, exporteren als MPEG-2 of AVI, importeren in Wings en dan het bestand naar een geluidsspoor slepen: dan begint ie direct te rekenen (groot bestand dus het duurt erg lang) maar dan staat ie er toch in.
Rare oplossing maar ik héb mijn muziekje binnen, dus toch blij
Bedankt voor de moeite Cuno
Groetjes
Gemma