Auteur Topic: matrix met video lukt niet  (gelezen 8137 keer)

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
matrix met video lukt niet
« Gepost op: 12 december 2013, 15:32:33 »
Hallo mede-forummers

Ik zit al weer een weekje met die matrixen te stoeien en dat lukt heel aardig... met foto's. Nu wilde ik er een paar video's in zetten, maak dus netjes een matrix-met-video alleen de video's blijven niet binnen hun lijstjes/velden.... Ik heb clipping ingeschakeld staan, zoals gezegd met gewoon foto's werkt het prima maar wat doe ik nu (weer) verkeerd?? Heeft er al iemand ervaring mee? (Oh ja, heb net automatische badkuipjes in mijn audio gemaakt, kostte me aardig wat tijd om uit te vinden dat dat Pegelabsenken für Sprache heet, wat zou het eigenlijk in het Engels zijn??? Maar dit terzijde).
Hoop dat iemand me kan helpen met die video's
Groeten groeten
Gemma

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re:matrix met video lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2013, 13:51:22 »
Hallo hallo

Geen oplossingen voor mijn probleem, ik moet verder dus heb ik het met een paar maskers opgelost. Blijft de vraag waarom het via matrix niet wil lukken... Ik worstel verder....

Vriendelijke groeten

Gemma

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:matrix met video lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2013, 18:25:17 »
Hallo Gemma,

Ik heb het op mijn computer getest: de beeldveldclipping met video werkt prima.
Maar bij video is er wel een verschil ten opzicht van afbeeldingen. Va Extra - Opties kun je aangeven dat voor afbeeldingen die in de tijdlijn worden geplaats, de beeldveldclipping ingeschakeld. Bij video's werkt dit niet. Daar moet dit bij iedere video-object in de tijdlijn afzonderlijk worden ingeschakeld (rechter muisknop op het video-object - Eigenschappen - Beeldveldclipping activeren, Clipgebied fixeren inschakelen - OK).
AVé,
Cuno

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re:matrix met video lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2013, 19:47:25 »
Goedenavond Cuno

Ja, je hebt gelijk, dan werkt het wél. Alleen had ik dat clippingvakje bij Eigenschappen nog nooit gezien, daar was ik zelf dus niet opgekomen. Gelukkig werken mijn maskertjes wel zonder nadere aansporing.... Erg bedankt voor je reactie, we worden zo alle dagen een beetje slimmer, toch?

Groeten
Gemma