Auteur Topic: exe-bestand:deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc  (gelezen 28610 keer)

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
exe-bestand:deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc
« Gepost op: 16 augustus 2013, 21:59:12 »
Het volgende probleem is voor mij volkomen nieuw!
Ik heb een show gemaakt met W 4.25b op een desktop 64-bit pc met Windows 7. Daarvan heb ik een exe-bestand (6,2 Gb) gemaakt. Dat heb ik vervolgens op een SDHC-kaart, geformatteerd als NTSF, gekopieerd en wil ik uitvoeren op een nieuwe 64-bit laptop met Windows 8. Het kopiëren gaat al moeilijk omdat ergens een Microsoftontwerper heeft beslist dat ik dat alleen als administrator mag (...arghhh). Overigens ben ik de enige gebruiker én de administrator! Nadat dat uiteindelijk gelukt is, staat het bestand in "mijn documenten". Als ik het wil uitvoeren krijg ik te zien: "Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc." (Grrr...arghh) De onderzin luidt: vraag bij uw software leverancier na of er een versie voor uw pc bestaat.
Wie weet wat ik moet doen om de zaak toch te laten draaien?

Tegelijk even een volgende wat algemenere vraag: Kan ik een show die op een 64-bit pc gemaakt is (onder Windows 7) toch op de een of andere manier op een 32-bit pc vertonen, als exe (bijv onder Windows XP)? Binnenkort krijg ik hiermee te maken. 

queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re:exe-bestand:deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2013, 11:58:41 »
Hallo Berntet,
Door jouw vraag kom ik op een merkwaardigheidje waar ik ook wel eens mee "worstel".
Ik heb een 64-bits laptop met windows 7 en tijdens buitenslandse perioden werk ik wel eens daarop en begin ik een serie op de laptop. Als ik daarna die serie op een gewone 32-bits pc met windows XP wil overzetten om verder te werken (dan heb ik tenminste 2 grote schermen tot mijn beschikking), dan worden mijn afbeeldingen niet meer gevonden, ook niet met "zoek bestanden", terwijl ze in een duidelijke map zitten die ik op de laptop heb gemaakt met de functie "project bewaren". Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Queenie

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:exe-bestand:deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2013, 21:37:12 »
Hallo Ben, Hallo Queenie,

De verschillen tussen de 32-bit en 64-bit-versie van Windows is vaker bron van verwarring en problemen.
Voor alle duidelijkheid: Wings Platinum is een 32-bits programma. 32-bits programma's kunnen prima gebruikt worden op een 64-bit-versie van Windows.
Programma's die intern voor de 64-bits-versie van Windows geschreven zijn, kunnen niet gebruikt worden op de 32-bits-versie van Windows.
Een exe die door WP gemaakt is, is ook altijd een 32-bits programma. En kan dus op alle versies van Windows vertoond worden.

Dat gemeld hebbende, komen bij de beschrijving van Ben bij mij een paar vragen/opmerkingen naar voren:
- dat moet wel een monsterproductie zijn, die meer dan 6 GB aan exe oplevert.
- heb de exe ook nog gestart op de computer waar je deze hebt gegenereerd?
- Liep de exe daar zonder problemen?
- Windows Vista, 7 en 8 zijn wat beschermender dan XP was. Hierbij is de gebruiker het gevaar waar Windows zich tegen wapent. Met de juiste instellingen kun je de hinder en ergernis die dit oplevert wel wat beperken. Vooral het schrijven in hoofdmappen van schijven is in dit kader een besmette handeling.
- heb je, naast de exe, ook het bestand "D3DX9_41.dll" ook gekopieerd naar de laptop?
- indien niet, heb je dan wel de juiste versie an DirectX9 geïnstalleerd op de laptop?
- "App" is de moderne naam voor "programma", vooral afkomstig van de hype op telefoon- en tablet-gebied (Windows 8 is "ook" bestemd voor tablets). En daarbij is Microsoft, naar mijn bescheiden mening, een beetje (veel te veel) doorgeschoten.
- dat de App niet gestart kan worden is simpelweg het gevolg van het feit dat de exe te groot is. Voor zover een 64-bit-versie van Windows al met zeer grote bestanden overweg kan, geldt dit niet voor exe-bestanden. Daarvoor gelt nog steeds de limiet van 4 GB. En die limiet geldt meer dan zeker voor 32-bits-programma's zoals de exe's die door WP gemaakt worden.
- Hoe kun je een exe kleiner maken: geef bij het maken van de exe op de de afbeeldingen gecomrimeerd moeten worden. Een waarde van 1 levert absoluut geen zichtbare achteruitgang, maar kan de omvang van de exe met 20 tot 60% verminderen...

Dan de vraag van Queenie. Het probleem van het niet kunnen terugvinden van de bestanden is vaker gemeld, maar dan over enkele bestanden uit een hele set, en niet expliciet in de oor jou geschetste combinatie. Persoonlijk heb ik dit nog niet meegemaakt bij het overzetten van series van een 64-bit-Windows 7 naar een 32-bit-Windows XP. Windows houdt van bestanden meer gegevens en eigenschappen bij dan normaal getoond worden (zeker als bestanden op een NTFS-schijf worden opgeslagen: kijk maar naar de extra melding/waarschuwing die verschijnt als je een gedownloade exe wilt uitvoeren).
Mijn vermoeden is dat een van die eigenschappen er voor zorgt dat bestanden niet door WP gevonden of geopend kunnen worden. Je zou mij een keer van een (proef-)show de bestandenset van "project bewaren" kunnen toezenden, dan probeer ik het hier te reproduceren en te analyseren.

AVé,
Cuno

queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re:exe-bestand:deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2013, 10:29:46 »
Dank Cuno,
Ga ik doen, maar voorlopig ben ik even druk met "echte" series in opdracht.
Groet,
Queenie

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re:exe-bestand:deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:13:29 »
Dag Cuno,
Ik wist niet dat een uitvoerbaar bestand gemaximeerd is op 4Gb. Je andere opmerkingen zal ik nagaan, maar zouden in orde moeten zijn omdat ik op die laptop al eens met shows bezig ben geweest. Bedankt voor je reactie. De show is een samenvatting van een vakantie die alleen voor thuis bedoeld is. En inderdaad loopt de show ook niet op de pc waar ik hem op gemaakt heb. Dan komt de melding dat het geen geldig Win-32 bestand is.
Ik meld mij weer met de resultaten zodra ik het allemaal nagelopen heb.
Bedankt!

Ben

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re:exe-bestand:deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2013, 21:12:56 »
Hallo Cuno,

Ik heb een en ander nagelopen en een kleiner exe-bestand gemaakt met als resultaat dat de show nu wel op de laptop loopt én op de pc waarop deze gemaakt is. Echter "beeld-in-beeld" werkt niet. Ik gebruik op enkele posities in de show kleine schermen om een video te vertonen. dat gaat niet. Om te proberen heb ik de show in zijn geheel als back-up opgeslagen op een extern medium en vervolgens ingelezen op mijn laptop en afgespeeld vanuit de tijdlijn. In eerste instantie zag ik ook het kleine beeld-in-beeldschermpje niet, maar door 'toon schermen' aan te klikken werd het wel zichtbaar. Vanaf dat moment loopt alles vlot, zij het dat er af en toe een kleine hapering te zien is. Maar ook een opnieuw gemaakte exe vertoont het beeld-in-beeld niet (NB de exe is niet op de laptop maar op de desktop gemaakt).
Mijn laptop heb ik gekocht met de uitdrukkelijke voorwaarde dat deze geschikt moest zijn voor video en videomontage. Het is een ACER Aspire V3-771G met intelcore i7-3632QM 2,2 GHz with Turboboost up to 3,2 GHz. en 6 GB DDR3 geheugen. De videokaart is NVIDIA Geforce GT630M met 1 GB geheugen.
Wordt de Turbo Boost van de processor niet geactiveerd of zo en moet ik dat zelf instellen?
Als je me nu nog verder kunt helpen - graag!
Bij voorbaat dank,

Berntet

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:exe-bestand:deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2013, 19:28:44 »
Hallo Ben,

Als alleen de video's niet zichtbaar zijn bij de weergave van de exe (maar wel vanuit de tijdlijn), dan ben je vermoedelijk vergeten om, samen met de exe, ook de map met videobestanden te kopiëren. Deze map heeft als naam de naam van de exe plus "Data" en wordt door WP gemaakt als de exe gemaakt wordt.
AVé,
Cuno

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re:exe-bestand:deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc
« Reactie #7 Gepost op: 23 augustus 2013, 17:09:33 »
Hallo Cuno,

Excuses voor deze laatste vraag: dat had ik moeten weten. Ik herinner mij er al vaker tegen aan gelopen te zijn.
Héél dom van mij. Het werkt allemaal. Deze fout had ik niet meer mogen maken! Sorry.
Ik zie slechts heel af en toe een kleine hapering, alsof de show even hikt.