Auteur Topic: in de tijdlijn wel maar in de EXE na 50% van de AV geen beelden wel geluid  (gelezen 7633 keer)

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89

Beste Forumleden,

Ik heb een AV klaar die, als ik hem vanuit de tijdlijn draai, alle beelden en muziek te zien en te horen zijn. Prima dus!. Bij het draaien vanuit een EXE echter, welke ik geplaatst heb op het bureau en daar dus ook vanuit start, stoppen de beelden op ongeveer de helft van de presentatie op 1 minuut 40. (volledige presentatie 3min 15) Bij het aanklikken van de EXE en vervolgens start met de spatiebalk start de presentatie direct.

Bij het maken van de EXE zet ik "beelden comprimeren" op 20 gezet Reden: bij het versturen per wetransfer naar een AV makker deed dit fenomeen zich in ongecomprimeerde toestand ook al voor. Doelformaat staat (in tegenstelling tot mijn eerdere AV's) op 1920 maar dit terzijde omdat dit er niets mee te maken heeft....denk ik.

Op het moment dat dit fenomeen zich voordoet is er sprake van een snel deel met beeld in beeld. Ik gebruik hier echter niet de gehele foto voor. Voordat ik een foto in beeld in beeld gezet heb, is deze foto geknipt in Elements.

Voor de foto's gebruik ik jpeg en omdat er ook witte lijnen inzitten staan die in psd. Als ik op de EXE op het bureaublad klik klik en vraag naar  de eigenschappen hiervan is dat 314mb.

Het maken van de AV en het afdraaien in de EXE is allemaal op dezelfde computer. Het is overigens de eerste keer dat dit voorkomt.

Zijn hier oplossingen voor.

Adri


Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re:in de tijdlijn wel maar in de EXE na 50% van de AV geen beelden wel geluid
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2013, 11:32:42 »
......en dan een toevoeging:


Als ik dmv de gele tijdsbalk (onder in het beeld) de presentatie sleep op het deel zet waar de problematiek zich voordoet,  krijg ik de beelden weer te zien en loopt zonder probleem door naar het einde van de AV. En zonder herhaling van de problematiek ondanks dat er nog een keer een identiek snel deel volgt ook weer met "beeld in beeld" met in Elements geknipte foto's. Over de gehele lengte van deze AV is wel de muziek hoorbaar. Bij het afdraaien zijn er geen andere programma's actief. En nogmaals: dit is de eerste keer dat dit gebeurt en ik heb mijn computer (desktop) al goed geschud voor gebruik.

 

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:in de tijdlijn wel maar in de EXE na 50% van de AV geen beelden wel geluid
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2013, 13:04:16 »
Beste Adri,

Duidelijk een performance probleem van de computer, lijkt me. Je geeft dat zelf eigenlijk al aan als de show weer loopt zodra je hem op het 'probleempunt' weer start. Ook het feit dat geen beeld weergegeven wordt, maar wel het geluid wijst in die richting.
Je hebt weliswaar de compressiefactor van de gemaakte exe opgevoerd, maar onvoldoende klaarblijkelijk in de gegeven situatie.
Wat doet die computer 'allemaal' nog terwijl de exe loopt? Virusscanner? File indexing? Nog een webbrowser actief?
Kijk terwijl de show loopt, eens bij Windows Taakbeheer naar de processen lijst. En zijn er dan soms nog andere toepassingen actief?
Is het misschien de computer waarmee eerder gemelde problemen waren? Dan valt te denken aan een/de disk die alsmaar slechte tracks probeert te lezen.

Als je computer van Wings-AV deugdelijke kwaliteit is en er geen andere resource-vretende toepassingen actief zijn moet je exeshow probleemloos kunnen lopen, zelfs met video en/of snelle beeldwisselingen.

Wat voor een exe verder heel belangrijk is, dat is de kwaliteit van je grafische kaart. Eigenlijk had ik dit punt als eerste moeten noemn. Welk type gebruik je?
Geef eens wat info over je Wings 'masjien'!

Henk
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2013, 13:10:45 door Henk van der Vleuten »

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:in de tijdlijn wel maar in de EXE na 50% van de AV geen beelden wel geluid
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2013, 19:03:02 »
Beste Adri,

Een heel ander aspect van je probleem is het feit dat je gecomprimeerd hebt en dat houdt in dat er bij het vertonen van de exe weer decompressie plaats moet vinden waar rekenkracht en geheugencapaciteit voor nodig is.
Voor dat geheugengebruik heeft WP instellingen, die je zowel bij het vertonen van de show uit de tijdlijn als bij het maken van de exe te beïnvloeden zijn. Cuno heeft daar in een SGG-bijeenkomst al eens een sessie aan gewijd.
Omdat ik geen gegevens van je computer ken, wat uitleg in de breedte: Bij de projectopties - uitvoer kun je het percentage instellen voor het geheugen gebruik. Staat standaard op 50%. Voor een show met weinig of geen video kun je bij een ATI-graka wel tot 85 a 90% gaan, bij nVidea op 50% houfden. Kijk nog maar eens in de help bij: Vorgaben für Bilder - Einstellungen für Grafik-Ausgabe.
Bij het maken van de exe neem je die instelling mee door een vinkje te plaatsen bij Instellingen uit projectopties Uitvoer overnemen.

Henk