Auteur Topic: audio video  (gelezen 12715 keer)

Paul Kelbling

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
audio video
« Gepost op: 28 mei 2013, 20:53:14 »
Hallo,
Sinds de aanschaf van mijn Canon 5D mark 111 blijkt het niet meer mogelijk het videobestand in het audiospoor te trekken. Er verschijnt ter hoogte van het audiospoor wel de bekende '+', maar verder niets. Uiteraard ook geen geluid. Ik heb de laatste versie WP gedownload(4.25b), maar dit gaf geen verandering.
Een video vanuit mijn oude fototoestel geeft geen enkel probleem. Weet iemand een oplossing?

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:audio video
« Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2013, 22:23:41 »
Dag Paul,

Video uit de Canon 5D MkIII is gewoon op de standaard manier vanuit de mediapool naar een videospoor en een audiospoor te slepen. Om het zeker te weten heb ik zojuist nog even de proef op de som genomen. Het werkt echt.
Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Kijk nog eens goed in de help of je workflow wel juist is zoals bijvoorbeeld het vinkje om de intermediate bestanden aan te laten maken, zodra je het videobestand in een videospoor sleept. Komt dan het blauwe kruisje bij de bestandsnaam? En worden dan eerst de grafische bestanden aangemaakt en daarna het intermediatevideobestand?
Succes verder.

Henk

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:audio video
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2013, 22:15:29 »
Hallo Paul,

Omdat de video wel ingelezen wordt, maar de audio niet, vermoed ik dat het AC3-filter niet (of niet juist) geïnstalleerd is.
AVé,
Cuno

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:audio video
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2013, 22:32:54 »
Ja daar maakt Cuno natuurlijk weer een punt. Ik ging er van uit dat (zoals bij mij) de Canon 5DMkIII (al of niet) een voorloper van hetzelfde merk had waarvan al eerder videos in WP geplaatst waren. Als het de eerste videos waren is Cuno's antwoord het enig juiste.
Henk

Paul Kelbling

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re:audio video
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2013, 12:08:27 »
Henk en Cuno,

Dank voor jullie inzet!
Via het 'extra'-> 'opties', etc. was alles qua video en intermediate bestanden aangevinkt. Het kan dus niet aan de instelling liggen. De audio vanuit een video van mijn oude fototoestel doet het prima als ik deze in het audiospoor trek. Het AC3 kan het dus ook niet wezen.Zijn er nog andere optie's?

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:audio video
« Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2013, 13:37:27 »
Hallo Paul,

Het AC3 kan het dus ook niet wezen.

Die conclusie zou ik niet op voorhand willen trekken: als de vorige camera het geluid als keurig stereokanaal in de video bewaart, dan is voor het inlezen van die video's AC3 niet nodig.
Dus AC3 kan in dat geval nog steeds ontbreken of verkeerd ingesteld staan.

Daarnaast kan het zijn dat de video van de oude camera volledig (inclusief geluid, al dan niet via AC3) ondersteund is door de Quicktime-player op jouw computer. Mogelijk moet daarvan de meest actuele versie geïnstalleerd worden.

En voor de volledigheid: als het maken van een audiobestand niet lukt, wordt meestal wel een (leeg) audiobestand op de schijf gezet. Dit bestand moet je eerst wissen voordat een nieuwe poging een kans van slagen heeft (Wings Platinum zal het bestaande, onjuiste, audiobestand NIET vervangen.
AVé,
Cuno

Paul Kelbling

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re:audio video
« Reactie #6 Gepost op: 2 juni 2013, 21:28:35 »
Cuno,

Nog eens AC#-filter en quicktime player geïnstalleerd; geen verandering!
Is het een idee, als het niet teveel werk voor je is, om je een klein stukje film toe te sturen?

groetjes, Paul

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:audio video
« Reactie #7 Gepost op: 2 juni 2013, 21:37:13 »
Hallo Paul,

Natuurlijk mag je mij een stukje film sturen.
Zo'n bestand kan snel te groot zijn voor de mailbox, maar via WeTransfer kunnen ook grotere bestanden verzonden worden.
AVé,
Cuno

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:audio video
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2013, 11:42:58 »
Hallo Paul,

Ik heb het stukje video dat je me hebt toegezonden in WP getest.
Het resultaat: prima beeld en geluid, per direct, zonder problemen.

Testomgeving:
Windows XP, 32 bit
WP 4.25b
AC3filter 2.5b
Quicktime player 7.7.3
Geen andere video-programma's.
AVé,
Cuno

Paul Kelbling

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re:audio video
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2013, 15:58:36 »
Cuno,

Bedankt voor je moeite! Mijn werkomgeving is iets anders, maar zeker niet minder lijkt me:
Windows 8, 64 bit
WP 4.25b
ACsfilter 2.6b
QTplayer 7.7.3
Ondanks dat nog steeds geen geluid. Ook mijn WP-maat niet met hetzelfde filmpje! :'(