Auteur Topic: Tijdlijn en werkoppervlak  (gelezen 7323 keer)

Robert Eckhardt

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Tijdlijn en werkoppervlak
« Gepost op: 27 februari 2013, 17:37:10 »
In plaats van de show weg te klikken (op het kruisje, rechtsboven), klikte ik per ongeluk op het kruisje daaronder, waardoor het werkoppervlak met de tijdlijn erin verdween.

Via Ansicht en Arbeitsoberfläche Zurücksetzen komt mijn tijdlijn helaas niet meer terug nadat ik de show opnieuw gestart heb (ook niet na het uitzetten van Wings en ook niet na het uitzetten van de PC).

Even terzijde. Om zo’n ongelukje te voorkomen zou er een waarschuwing “of je dat venster werkelijk wilt wegklikken” moeten verschijnen. De waarschuwing “wil je de show bewaren” krijg je toch ook als je de show wegklikt.

Wie helpt mij met het herstellen van mijn werkoppervlak?

Robert


Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Tijdlijn en werkoppervlak
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2013, 18:40:10 »
Hoi Robert,

Geen paniek, er is niets weg. WP heeft niets weggegooid (en ook niets gedaan wat je niet gevraagd hebt).

Normaliter staat het kruisje om een venster te sluiten op dezelfde lijn/hoogte als de titel van het venster dat er mee gesloten wordt.
Als je in WP een geheel nieuwe show (of een andere bestaande show) zou openen en kijken waar het kruisje staat dat je per ongeluk hebt aangeklik, zul je zien dat dit zich op dezelfde hoogte de tabbladen van de tijdlijnen bevinden.
Conclusie: je hebt (de weergave van) de tijdlijnen gesloten.

Het overzicht van de tijdlijnen in een show is te vinden in de Media-pool, net zoals alle andere elementen waarmee een show is opgebouwd.

Als je in de Media-pool de pagina met Tijdlijnen opent, zie je daar alle tijdlijnen die zich in die show bevinden. Bij elke tijdlijn staat een knop "Tonen". Klik daarop, en de tijdlijn wordt weer getoond.
AVé,
Cuno

Robert Eckhardt

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Re:Tijdlijn en werkoppervlak
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2013, 14:04:31 »
Tja...
Heel simpel te herstellen. Ik kon dit echter niet vinden in de helpfunctie.

Robert

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Tijdlijn en werkoppervlak
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2013, 23:12:21 »
Voor de meeste problemen staat de oplossing in de helptekst.
De helptekst is in twee talen beschikbaar: Duits en Engels, waarbij de Duitse versie bij updates het eerst wordt bijgewerkt.
De vraag is dan meestal wel: waar moet ik zoeken, welk trefwoord brengt de oplossing. Zelf zoek ik vooral in de Duitse tekst (ook omdat ik de teksten binnen Wings Platinum vertaal vanuit het Duits naar het Nederlands).

Twee benaderingen:
1 - In jouw situatie werd de tijdlijn niet getoond. In de help, tabblad Index, trefwoord "Timeline". De eerste regel binnen dit onderwerp toont "anzeigen/öffnen". En de helptekst hierbij beschrijft als eerste het zichtbaar maken van de Timeline met daarin de sporen.

2 - Je hebt een probleem. In de help, tabblad Inhoud, laatste hoofdstuk is Bei Probleme, daarin Fehler und Lösungen, Allgemein. Het vierde item binnen dit hoofdstuk is Timeline ist nicht sichtbar...
En de uitleg rechts in het helpscherm meldt de oplossing.

Maar gelukkig is het forum er ook nog altijd.
AVé,
Cuno