Auteur Topic: Nogmaals. Delen van shows zonder problemen in andere shows plaatsen  (gelezen 7466 keer)

Robert Eckhardt

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Beste forumleden,

Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik delen van shows zonder problemen in andere shows zet. Voor de duidelijkheid; het zijn gestuurde delen samen met speaker-support delen. WMV-files maken komt dus niet in aanmerking, bovendien moet zo’n geïmporteerd deel ook bewerkt kunnen worden.

Ik loop aan tegen het volgende: als ik het klembord in de nieuwe show zet, dan staan alle objecten keurig onder elkaar. Echter!
1) De groepssporen komen niet mee.
2) Alle sporen zijn ineens weer standaard, hoewel er voorheen beeldvelden aan die sporen gekoppeld waren.

Ik heb er overigens wel voor gezorgd dat dezelfde beeldvelden zowel in de ‘moedershow’, als in de nieuwe show zitten.

En ik heb het op 3 manieren geprobeerd.
1) Het klembord neerzetten in de show.
2) Het klembord neerzetten onder de show, dus in het niet-gebruikte deel onder de sporen.
3) Het klembord in een nieuwe tijdlijn neergezet.

Maar het blijft niet bevredigend gaan. Je kunt natuurlijk aan al die sporen weer die beeldvelden toekennen, maar dat is een heel gezoek, en dat kan nooit de bedoeling zijn.



Robert Eckhardt

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Nogmaals. Delen van shows zonder problemen in andere shows plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2013, 22:58:29 »
Hallo Robert,

Je kunt het natuurlijk ook via de "koninklijke weg" proberen: met de optie Invoegen...:
- open de show waarin de andere show opgenomen moet worden (dus het bestand dat de uiteindelijke presentatie moet gaan worden)
- kies in het menu Bestand - Invoegen
- leed de melding en klik op OK
- selecteer de show waar van de inhoud overgenomen moet worden en klik op Openen
- selecteer alle delen die overgenomen moeten worden (veiligheidshalve: selecteer alles, inclusief Beeldvelden en Tijdlijnen)
- en klik op OK...

Als je de helptekst voor dit onderwerp (Importieren aus anderen Projekten) leest zul je zien dat er één belangrijke randvoorwaarde geldt voor een goed resultaat: de beeldverhoudingen van de screens van beide shows moeten gelijk zijn!!!
AVé,
Cuno

Robert Eckhardt

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Re:Nogmaals. Delen van shows zonder problemen in andere shows plaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2013, 11:54:26 »
Beste Cuno,

Ik ga hier naar kijken. Waarschijnlijk vandaag geen tijd daarvoor. Maar ik meld me op het forum als ik hier succes mee heb.


Robert

Robert Eckhardt

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Re:Nogmaals. Delen van shows zonder problemen in andere shows plaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2013, 15:23:45 »
Beste Cuno, dank voor je antwoord.

Het heeft even geduurd voordat ik kon antwoorden. Allereerst moest ik mijn presentatie 82 x 40000 afronden.
De koninklijke weg werkt inderdaad.

Als je een deel van de show wilt kopiëren, dan moet je eerst de exercitie doen die jij beschrijft onder: Antwoord #3 Gepost op: 24 December 2012, 14:48:43

Dan moet je nog een paar dingen doen in dat 'overgebleven' deel (dat je wilt importeren).
1) Niet-gebruikte data verwijderen.
2) Lege mappen verwijderen.
(Of je dan ook nog Stuursporen en Curven wilt importeren: dat is dan aan jou.)

Anders komen 1) en 2) eveneens mee, wanneer je dat 'overgebleven' deel gaat importeren.

Met groet,

Robert