Auteur Topic: Tekst-, beeld-, en geluidsobjecten kopiëren  (gelezen 7589 keer)

Robert Eckhardt

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Tekst-, beeld-, en geluidsobjecten kopiëren
« Gepost op: 22 december 2012, 19:58:45 »
Ik wil tekst-, beeld-, en geluidsobjecten (al dan niet gegroepeerd) kopiëren van de ene show naar de andere show.
Ik wil ze als ‘losse’ elementjes (maar wel gegroepeerd) kopiëren, want die tekst-, beeld-, en geluidsobjecten moeten in die nieuwe show aangepast kunnen worden.

Heb gekeken onder ‘Kopieren und Einfügen von Objekten’. Daar staat dat het kan, maar het lukt me niet. Het is me voorheen overigens wel gelukt.
Nu dus niet, ook niet bij twee shows die een volkomen identieke ‘sporenopbouw’ hebben.

Het lukt me overigens wel binnen de show.


Robert Eckhardt

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Tekst-, beeld-, en geluidsobjecten kopiëren
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2012, 21:05:07 »
Hallo Robert,

Gezien jouw probleembeschrijving, en het feit dat je wel kunt kopiëren binnen een show, heb ik het volgende vermoeden:
na het kopiëren van de objecten in de bron-show sluit je WP om de doel-show te openen en daarin te plakken.

Bij het kopiëren van objecten binnen WP mag WP tussentijds NIET afgesloten worden: dan is de inhoud van het klembord weg.

De volgorde is dus:
- open de bron-show (de show waarvan delen gekopieerd moeten worden);
- selecteer de te kopiëren sporen en objecten;
- klik met de rechter muisknop op een geselecteerd object en kies Kopiëren;
- open nu de doel-show (de show waar de objecten naar toe gekopieerd moeten worden) via Bestand - Nieuw... of Bestand - Openen;
- ga naar de positie waar de objecten van het klembord toegevoegd moeten worden;
- klik met de rechter muisknop in het lege deel onder het onderste spoor en kies Klembordinhoud naar nieuwe sporen.

Mocht met deze beschrijving jouw probleem niet opgelost zijn, dan zie ik jouw vervolgvraag wel verschijnen.
AVé,
Cuno

Robert Eckhardt

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Re:Tekst-, beeld-, en geluidsobjecten kopiëren
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2012, 14:35:55 »
Beste Cuno, dank voor de snelle reactie.

Tja, je antwoord is duidelijk en simpel. En dan vraag je je altijd weer af, ‘had ik dat dan zelf niet kunnen bedenken’.

Ik kan dus aan de slag. Het zou heel makkelijk zijn om bij het te kopiëren deel links en rechts markers te zetten (waardoor tussen die markers de dunne grijze lijntjes neergezet worden).
Het is me allen niet duidelijk hoe je alle objecten tussen die markers, op de dunne grijze lijntjes, in één keer kan selecteren.

Robert

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Tekst-, beeld-, en geluidsobjecten kopiëren
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2012, 14:48:43 »
Hallo Robert,

Het selecteren van alle objecten binnen een ingesloten deel van een show is niet zonder meer mogelijk.

De work-around is:
- maak een kopie van de show (of zorg er voor dat je de onderstaande wijzigingen NIET opslaat)
- selecteer alle sporen
- zet de locator op het beginpunt van het deel dat je wilt kopiëren
- klik in een leeg deel van een spoor en kies Alle objecten naar links selecteren
- klik met de rechter muisknop op een geselecteerd object en kies Verwijderen
- zet de locator op het eindpunt van het deel dat je wilt kopiëren
- klik in een leeg deel van een spoor en kies Alle objecten naar rechts selecteren
- klik met de rechter muisknop op een geselecteerd object en kies Verwijderen
- klik op een leeg deel in een spoor en kies Alle objecten selecteren
- klik met de rechter muisknop op een geselecteerd object en kies Kopiëren
AVé,
Cuno

Robert Eckhardt

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Re:Tekst-, beeld-, en geluidsobjecten kopiëren
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2012, 15:22:06 »
Dat is een zeer pragmatische aanpak!

Ik ga er mijn voordeel mee doen.
Maar... Zou het toch niet iets zijn om een 'selecteerfunctie tussen de markers' in een volgende programma-versie te stoppen.

Robert