Auteur Topic: Filmpje met Panasonic Lumix  (gelezen 6669 keer)

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Filmpje met Panasonic Lumix
« Gepost op: 11 december 2012, 14:02:35 »
Beste av vrienden

De hele morgen ben ik aan het martelen om een panasonic filmpje in mijn show te verwerken. Ik krijg de video in de show niet scherp terwijl dit wel met een nikon coolpix lukt. Ik heb alle instellingen nagekeken, maar ik kan de oplossing niet vinden. Kan het forum mij helpen. De video's van de lumix zijn wel perfect in de filmbrowser. Dus het ligt niet aan de videokaart m.i.

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:Filmpje met Panasonic Lumix
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2012, 17:45:12 »
Beste Ria,

Ik denk dat je in de preview modus naar je filmpje kijkt, die heeft een heel lage resolutie. Als je het filmpje in het videospoor zet, moet automatisch een intermediate bestand aangemaakt worden met de volledige resolutie, op voorwaarde dat je daarvoor het vinkje gezet hebt bij Projectopties->grafische gegevens->intermediate videodate toepassen.

Henk

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re:Filmpje met Panasonic Lumix
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2012, 14:09:24 »
Beste Henk

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb. De oplossingen die jij aanbood heb ik natuurlijk al gedaan in Wings. Maar de filmpjes bleven erg blokkerig en ik weet ook dat de hd televisie die wij hebben de filmpjes wel goed afspelen. Maar ik heb in de browser die ik had de filmpjes omgezet naar mpeg2 en die geimporteerd in de show. Deze waren zelfs voor een previewvenster te afschuwelijk om te zien. Nu heb ik de filmpjes in mts formaat direct geimporteerd en na de bekende bewerkingen ziet het er een stuk beter uit. Nu maar proberen op de tv of ze er nu wel goed uitzien.