Auteur Topic: Aanschaf nieuwe computer.  (gelezen 9982 keer)

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Aanschaf nieuwe computer.
« Gepost op: 26 november 2012, 19:29:20 »
Saluut,

Zijn er forumleden die ervaring hebben met een Appel computer en Wings Platinum, wat is de ervaring. Is het beter om een Appel aan te schaffen boven windows gestuurde computers als W.P prima functioneerd op een Appel.

Graag uw mening danwel advies.

Piet Bakker.

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:Aanschaf nieuwe computer.
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2012, 21:04:49 »
Beste Piet,

Zelf heb ik geen ervaring met Platinum op een Apple, wel weet ik dat Christoph Hilger, die aldoor bezig is ons met nieuwe Platinum uitvoeringen te bestuiven, met een Apple werkt waarop Bootcamp geïnstalleerd is om er een Windows omgeving van te maken. Dat en uitsluitend dat is voorwaarde om er Platinum op te gebruiken. Overigens is hij niet de enige, maar veel zijn het er niet.
Als je enigermate met duits kunt omgaan, raad ik je aan eens op het duitse Stumpflforum de term Apple of Bootcamp in te toetsen in het zoek veld. Waarschijnlijk struikel je daar wel over de voor- en tegenstanders van de onderhavige materie. Het zijn vooral de grafici, die tot de voorstanders behoren en dat is natuurlijk wel te brgrijpen. Uit die hoek komt ook frequent het verzoek aan Stumpfl om Platinum ook uit te brengen in een uitvoering die onder het Apple besturingsysteem werkt.
Hoewel Stumpfl daar formeel nooit op in is gegaan, is het wel duidelijk geworden dat ze dat niet zullen doen; eenvoudigweg omdat dat personele en andere investeringen vergt, die nimmer terugverdiend kunnen worden. Neem ze dan hun standpunt maar eens kwalijk, nee toch.
Of je dit alles verder helpt met je gedachtengang laat ik aan jezelf over.

Henk
« Laatst bewerkt op: 28 november 2012, 21:19:09 door Henk van der Vleuten »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Aanschaf nieuwe computer.
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2012, 23:18:46 »
Hallo Piet,

Ik wil nog even de melding van Henk verduidelijken:
...een Apple werkt waarop Bootcamp geïnstalleerd is om er een Windows omgeving van te maken...

Installeren van Bootcamp maakt van de Appel nog geen Windows-pc. Je moet dan ook wel Windows nog installeren (en dus een Windows-licentie hebben). Omdat Windows op fruit niet voorgeïnstalleerd wordt, zul je dus (formeel) de volledige (dure) versie van Windows moeten aanschaffen.

Christoph Hilger gebruikt een Appel notebook, maar vooral vanwege de vormgeving. Niet omdat deze machine beter zou zijn voor gebruik met WP dan een "echte" Windows-c.
WP is en blijft een Windows-programma, en geen Mac-programma.
AVé,
Cuno

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re:Aanschaf nieuwe computer.
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2012, 11:32:19 »
Bedankt heren,

Het is mij duidelijk, de fabrikant onderneemt niets richting Apple, ik betreur dat, omdat de Nikon Coolscan 4000 wel wordt ondersteund door hun inzet na Windows Vista.
Er dient een extra configuratie, windows, op de Pc te worden uitgevoerd. Het voordeel van het Apple besturingssysteem wordt daarbij minder, en de kosten lopen verder op.

Vr gr

Piet Bakker.