Auteur Topic: snel deel in presentatie  (gelezen 6879 keer)

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
snel deel in presentatie
« Gepost op: 21 november 2012, 10:48:25 »
Beste mensen,

Ik heb een snel deel in een presentatie waarin 27 plaatjes in 7 seconden voorbij gaan. Als ik dat vanuit de tijdlijn draai kan de computer dit niet verwerken echter, als ik de tijdlijn naar maximaal uittrek verloopt dat snelle deel wel goed. Het betreft hier Jpeg plaatjes in een hoge kwaliteit. De volledige presentatie duurt 1 minuut 45 en zit nog niet vol met plaatjes. Het snelle deel zit ongeveer op de helft. Ik heb een videokaart van ATi Radeon HD 4350 Series. Verion 2.0 Is dit een 'normaal' verschijnsel ?.
Adri Snijders

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:snel deel in presentatie
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2012, 11:54:13 »
Beste Adri,

De grafische kaart die je noemt is een kaart uit 2008 en tevens de zwakste uit de toenmalige reeks. Daarbij heeft hij slechts 512 MB geheugen zoals je zelf vermeldt en dat is voor jouw toepassing met zoveel plaatjes wel heel erg weinig, want die plaatjes wil je in no-time laden. Dat gaat gewoonweg niet. Reken zelf maar uit: N maal de RAM grootte die in je mediapool staat en dat alles in 1/N seconden. Ik denk dat zulks met een moderne snelle grafische kaart zoals een ATI HD7770 of HD 7870, met geheugens van resp. 1 GB en 2 GB en beide van het DDR5 type versus DDR2 bij de 4350, mogelijk ook nog problemen kan opleveren.
Ofwel je zult je computer moeten moderniseren ofwel je doelstelling van beeldwisseling met het grote aantal plaatjes in (extreem) korte tijd naar beneden moeten bijstellen. Ik wens je veel succes met de verdere realisatie van je projekt.

Henk

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:snel deel in presentatie
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2012, 20:27:55 »
Hallo Adri,

Zoals Henk al aangeeft, is de gebruikte grafische kaart geen snelheidsmonster.

Dit model grafische kaart wordt (werd) niet geadviseerd voor zware grafische toepassingen, maar wel voor "HTPC's": Home Theatre PC's.
Die zijn bestemd om video's af te spelen.
Dus je zou kunnen overwegen om (het snelle deel van) jouw serie om te rekenen naar een videobestand en dan dit bestand in de WP-show op te nemen of los af te spelen.
AVé,
Cuno

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re:snel deel in presentatie
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2012, 13:16:23 »
.......thja, beste mensen de videokaart dus!
Dat is lekker, die kaart heb ik mij (na uitleg wat ik er mee ging doen)  als de beste koop eind 2010 aan laten smeren.
Heb ik mij dus vooraf niet voldoende geïnformeerd. Ik hoef geen top kaart maar wat is is een redelijke kaart?

Adri