Auteur Topic: wmv-bestand  (gelezen 6547 keer)

Rolf de Ruiter

  • Junior
  • **
  • Berichten: 38
wmv-bestand
« Gepost op: 6 november 2012, 10:37:01 »
geacht forum,
ik heb de instellingen aangepast in wp 25b (beelden/s: 50, kwaliteit: 100, bitrate: 20.000) en verder natuurlijk het aantal pixels aangepast.
Nu heb ik een serie met heel langzame overvloeiers en tijdens de overvloeiers is het of de overvloeibeelden niet gelijkmatig gaan, maar het effect van druppels, die steeds groter worden en stotend, terwijl in mijn exe-bestand het overvloeien heel goed en mooi gaat. Hoe moet mijn instelling zijn?
Wie kanmij helpen.
groet,
Rolf de Ruiter
met vriendelijke groet, rolf

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:wmv-bestand
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2012, 15:34:41 »
Hallo Rolf,

Ik denk dat hier verschillende verschijnselen samenkomen:
  • een exe is meestal beter in staat om kleurnuances weer te geven dan een videobestand. Dit komt mede door de beeldcompressie en de beperktere kleurruimte van een video (het druppel- of olievlek-effect
  • het optimale aantal beelden per seconde is afhankijk van de eigenschappen van de apparatuur waarmee de video word afgespeeld en getoond. Via een beamer, aangesloten op een computer is dat meestal 30 of 60 beelden per seconde. Via een mediaspeler en een (full-hd) tv is dat meestal 25 of 50 beelden per seconde... (het niet-gelijkmatig gaan)
    Jan Roeleveld heeft dit beschreven in de laatste aflevering van zijn artikelreeks in DiaToon "Beeldverhoudingen en beeldformaten" (en dat staat natuurlijk ook in het gelijknamige boekje dat hij heeft uitgegeven).
AVĂ©,
Cuno

Rolf de Ruiter

  • Junior
  • **
  • Berichten: 38
Re:wmv-bestand
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2012, 22:51:42 »
dag Cuno,
bedankt voor je antwoord.
Kijken of het olie-effect bij de bewuste mediaplayer aanwezig is.

groet,
Rolf
met vriendelijke groet, rolf