Auteur Topic: Tekst in EXE word niet alles vertoont  (gelezen 10413 keer)

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Tekst in EXE word niet alles vertoont
« Gepost op: 27 augustus 2012, 17:36:13 »
Hallo

Ik heb een show gemaakt van 24.05 min. met 4 beeldsporen 2 geluidsporen en een markeer spoor.
In die show heb ik ook veel gebruik gemaakt van de functie tekstobject invoegen in 2 beeldsporen.
Alles ziet er goed uit.
Als ik van deze show een EXE file maak en ik speel hem af op de zelfde computer waar ik ook de show op gemaakt heb is er geen probleem maar nu komt het als ik de EXE op een andere computer zet (waar ik nog veel zwaardere shows op heb staan en ook met teksten) dan zie ik dat de laatste 6 tekstdia's niet vertoont worden "dus alle andere tekst dia's wel" die zelfs veel en veel langer zijn.
Ik heb al geprobeerd de teksten opnieuw te maken en op een andere plaats gezet ook heb ik nieuwe grafische bestanden laten maken maar dat mocht niet baten.

Wie weet raad?

Frans
Frans

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Tekst in EXE word niet alles vertoont
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2012, 23:21:54 »
Hallo Frans,

Je geeft niet aan welke versie van WP door jou gebruikt wordt (3, 4). Omdat deze versies op geheel verschillende wijze met tekstobjecten omgaan. Daardoor kunnen de oorzaken voor dit probleem ook heel verschillend zijn.

Je kunt mij desgewenst het showbestand (pt3- of pt4-bestand) mailen (cuno at ceegee punt nl), dan kan proberen oorzaak en oplossing te vinden.
AVé,
Cuno

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re:Tekst in EXE word niet alles vertoont
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2012, 21:31:12 »
Cuno

Ik heb gisterenavond het pt 4 bestand naar cuno@ceegee.nl verzonden.
Ik hoop dat het is aangekomen.

Frans
Frans

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Tekst in EXE word niet alles vertoont
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2012, 23:49:37 »
Hallo Frans,

De bestanden zijn bij mij goed aangekomen.

Mijn eeste suggestie is: ga in de Media-pool naar de eigenschapen van het bestand
Uitvingdingen van de laastste eeuw_2011_168.png
Dat is de afbeelding in het spoor boven de titels.
Zet een vinkje bij "Altijd ongecomprimeerd gebruiken" en maak de exe opnieuw.
Voor uitleg: dit is vergelijkbaar met http://www.jorislange.nl/avforum/index.php?topic=1747.0

Als het probleem hiermee niet verholpen is, kun je mij dit png-bestand toesturen voor nader onderzoek.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2012, 08:35:12 door Cuno Wegman »
AVé,
Cuno

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Tekst in EXE word niet alles vertoont
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2012, 21:52:49 »
Hallo Frans,

Het png-bestand heb ik ontvangen.
Blijkbaar heb ik niet voldoende opgelet bij het lezen van jouw probleembeschrijving (of niet voldoende de teksten geteld binnen het showbestand). Want de grens tussen wel-tonen en niet-tonen zat niet voor het blok teksten maar er midden in.

Ik heb dat stukje van de show als kleine exe opgeslagen en getest op twee computers hier. Op beide computers verschijnen alle teksten, maar op de tragere computer met zeer duidelijike haperingen en op de snelle computer met kleine haperingen.
Conclusie: deze teksten vragen te veel van de computer/grafische kaart.

De teksten die met WP zelf gemaakt worden, kosten vrij veel rekenkracht. (Aanzienlijk) meer dan een "gewone" titeldia die je met Photoshop maakt en als psd- of png-bestand in de show opneemt.

De reeks van 10 titels, met schaduweffect, achter elkaar vraagt in jouw geval zo veel van de computer dat deze het na 4 titelsdia's voor gezien houdt (niet meer kan bijbenen).
Het aantal titeldia's is daarbij meer van invloed dan de omvang van de tekst per titeldia. Daardoor leveren de langere teksten in jouw show (die steeds op een enkele titeldia staan) geen problemen op.

In jouw situatie zou ik de titeldia's twee aan twee in een psd- of png-betand opnemen.
AVé,
Cuno

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re:Tekst in EXE word niet alles vertoont
« Reactie #5 Gepost op: 2 september 2012, 08:20:08 »
Hallo Cuno

Bedankt voor het kijken en het beantwoorden van mijn vraag.
Ik heb nu een tekst in Photoshop gemaakt en die doet het wel.
Ik moet er wel bij zeggen dat een tekst maken in WP veel makkelijker is.

Frans.
Frans

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Tekst in EXE word niet alles vertoont (vervolg)
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2012, 14:01:36 »
Hallo Cuno.

Ik ben nog even verder gaan zoeken naar een eventuele oplossing want het zit mij nog niet lekker dat de teksten het in deze show niet goed doen terwijl ik in andere shows dezelfde  aftiteling maak en daar geen probleem bij heb.
Ik heb de laatste 55 sec. gekopieerd en een stuk verder in de show geplakt nu blijkt dat de gehele aftiteling het wel doet.
Ik zal de shows nog een keer naar je toe sturen, zou jij er dan nog een keer naar willen kijken?
Frans

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Tekst in EXE word niet alles vertoont
« Reactie #7 Gepost op: 26 september 2012, 22:09:33 »
Hallo Frans,

Ik heb nog een keer naar de teksten gekeken. Bij mij zie ik geen onderscheid tussen de werking van de aftiteling in het showblok zelf en de kopie een stuk verderop in de tijdlijn.
Deze vergelijking zal niet helemaal overeenkomen met jouw situatie: ook bij de aftiteling binnen het showblok exporteer ik alleen het stuk met de aftiteling, niet de hele show.

Dat versterkt mijn eerdere vermoeden dat hier sprake is van het overschrijden van de prestatiegrenzen van de computer: als deze aftiteling zich aan het einde van een (langere) show bevindt, zal het geheugen van de grafische kaart deels (nog) gevuld zijn met (restanten van) eerdere afbeeldingen. Vermoedelijk met een zekere mate van versnipering van de beschikbare ruimte (vergelijkbaar met fragmentatie op de harde schijf). De kans dat er dan weergaveproblemen ontstaan is dan groter dan wanneer alleen maaar een kort fragment in een leeg videogeheugen wordt ingelezen.
AVé,
Cuno

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re:Tekst in EXE word niet alles vertoont
« Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2012, 21:32:04 »
Hallo Cuno.

bedankt voor je antwoord en en de moeite die je eraan hebt besteed en sorry dat ik wat laat reageer maar ik ben op vakantie geweest.
Frans