Auteur Topic: geen geluid  (gelezen 8414 keer)

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
geen geluid
« Gepost op: 24 juni 2012, 15:14:46 »
Beste mensen,

De start van video gaat niet over rozen. Ik heb een film van bijna 3 minuten gemaakt. Als ik dit afdraai op de computer of in adobe primiere zit er onder de gehele lengte van de film geluid.
Echter, als ik diezelfde film binnen haal in WP, stopt het geluid na ongeveer 30 seconden. Dat geld overigens ook voor andere videootjes die langer zijn dan 30 seconden. Een videootje van korter dan 30 sec. (in dit geval 18 seconden lengte) neemt wel het gehele geluid mee.

Ik ga er wel vanuit dat, om geluid in de geluidsspoor te krijgen, het videootje 2 X gesleept moet worden: naar het videospoor en het geluidsspoor. Het geluid stopt tegelijk met de grafische weergave van het geluid echter, de 'geluidsbalk' in het geluidsspoor is wel even lang als de video. Ik heb geen verkeerd geluid boven de video gesleept en als ik het geluid onder de video zet heeft dat geen effect.

Adri

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re:geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2012, 16:19:27 »
.......nog een toevoeging. Een video wat ik binnenhaal na bewerking in Fotoshop Primiere Elements 10 (en langer dan 30 seconden) stopt het geluid ook op dezelfde wijze.

Adri

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:geen geluid
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2012, 19:52:47 »
Adri,

Het door jou beschreven fenomeen is mij onbekend, ook de help noch het duitse forum bieden hulp.
Twee schoten in de lucht: heb je het AC3-filter wel geïnstalleerd? Loopt binnen die 30 seconden de audio synchroon met het beeld?

Henk

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re:geen geluid
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2012, 10:00:15 »
Goedemorgen,

Ja, het geluid loopt in die 30 seconden gelijk met de beelden. Ik haal de video's nadat ik ze op de computer gezet heb onbewerkt naar WP4. De bestanden heten in de map waar ik de video's in opsla AVCHD-video. Dit zijn dus de bestanden zoals zij uit de Sony 77 komen. Zodra ik een bestand in WP4 oproep staat er in de video mediapool bij formatteren BDAV (advanced video codex) en in de audiopool dat het om een WAVE bestand gaat met de correcte (in dit geval 1.15 min) met een bestandsgrootte van 13,9 MB. Als ik in de mediapool de knop ply indruk gaat het geluid lopen maar ook weer niet langer dan de bekende 30 seconden.

Ik heb geen idee wat AC 3 is.

Adri

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:geen geluid
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2012, 10:49:00 »
Hallo Adri,

Als je AC3 bij de Helpindex invoert, krijg je 2 items. Eén betreft de informatie van AC3 gecodeerde audio en de ander betreft de installatie van het filter.
Of die installatie jou de oplossing biedt blijkt mogelijk niet (direct) uit die informatie. Wel is het zo dat in veel gevallen de installatie ervan nodig bleek bij velen die worstelden met videogeluid, zo bleek op beide bekende fora.
Dit laatste was de reden dat ik de optie de vorige keer opperde. Probeer het dus maar, het kan vrijwel zeker geen kwaad.

Henk

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re:geen geluid
« Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2012, 07:09:11 »
Goedemorgen Henk,

Het binnenhalen van het AC3 filter via de help van WP4 geeft geen oplossing. Het Googelen echter op ac3filter_1_63b.EXE, waar de help naar verwijst, komt o.a. op het adres: http://downloads.phpnuke.org/nl/download-item-view-x-a-n-x-m/AC3FILTER.htm.
Binnengehaald, knoppen ingedrukt en levert geluid op bij de video, ook na 30 seconden.

Antwoorden vinden waarom eea gedownload moet worden om (een peperduur) WP4 Pro goed te laten werken kan zijn, omdat ik met een parallellepoortdongle werk en om deze reden niet verder kan upgraden dan 4.20.

Maar hoe dan ook.......fillimuh met die hap! Bedankt voor de tips

Adri