Auteur Topic: drie in één  (gelezen 5748 keer)

Antoon Van Loon

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
drie in één
« Gepost op: 27 maart 2012, 09:26:04 »
Er zijn drie afzonderlijke projecten gemaakt. Deze drie projecten wil ik nu in één project brengen, dus één reeks van begin tot einde. Ik heb in de '?' van Wings het woordje 'Importeren' nagekeken en daarmee kan je deze bewerking uitvoeren. Maar... de drie projecten komen in het nieuwe project ieder op een aparte tijdlijn te staan... en dat wil ik juist niet, ze moeten na elkaar komen. Ook heb ik via een andere weg gewerkt. Ik heb alle sporen in één van de drie projecten geactiveerd en dan op 'kopiëren' geklikt. De kopie heb ik via het klembord in het nieuwe project (waar ze dus alle drie moeten komen) geplaatst. Bij twee projecten geen probleem. Bij het derde project blokkeert Wings en kan ik een rapport zenden. Maar als ik het wil zenden dan zegt mijn PC dat het niet gaat. Ik wil nu even afwachten wat andere Wingsgebruikers daarover denken.

Chief John

  • Gast
Re: drie in één
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2012, 10:02:09 »
Antoon!

Dit is hier al eens aan de orde geweest.

Ziehier: http://www.jorislange.nl/avforum/index.php?topic=1643.0

Succes!

Chief John

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: drie in één
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2012, 10:24:33 »
Hallo Anton,

Ik heb nog een kleine aanvulling op al de hints van Cuno die in de link van Big Chief stonden.
Cuno schreef:

Citaat
De instructies voor het plakken van de show worden dan:
- open nu de show waarin geplakt moet worden;
- scroll vertikaal naar beneden, tot de lege ruimte onder het laatste spoor zichtbaar wordt;
- klik met de rechter muisknop in dit lege deel van de tijdlijn en kies Klembordinhoud naar nieuwe sporen.
Omdat nu zuivere kopieën van de inhoud van de oorspronkelijke sporen gemaakt worden, zal het meestal nodig zijn om alle objecten in deze nieuwe sporen te selecteren en horizontaal (in de tijd) te verplaatsen naar de locatie waar het invoegen feitelijk moet plaatsvinden.

Ik heb hierboven "van de inhoud" geaccentueerd, omdat niet de sporen zèlf gekopieerd worden: er worden nieuwe sporen gemaakt, waarin de inhoud van de gekopieerde sporen wordt geplakt.
De eigenschappen van de sporen (beeldvelden, masker-instellingen e.d.) moeten handmatig ingesteld worden.

Als je de locator in de nieuwe tijdlijn met de magnetische optie op het einde van het laatste object zet en dan 'plakt', hoef je horizontaal niets meer te verschuiven. Je kunt dan zo gewenst objecten naar hogere sporen verplaatsen met de ingedrukte V-toets, wat gemakkelijker gaat als je het nieuwe spoor (tijdelijk) omhoog schuift.

Omdat je reden had aanvankelijk 3 aparte shows te maken die je later samenvoegt, kun je ook een andere methode gebruiken, die ik frequent toepas. Je laat de extra sporen die door het plakken ontstaan in takt en zet er een groepsspoor boven. Je krijgt dan afzonderlijke groepen, in jouw geval dus 3 groepen.
Als je de groepssporen een kleurtje geeft zijn de groepen gemakkelijk te herkennen en kun je ze zelfs afsluiten op het moment dat je er niet aan werkt. Bij dit laatste is het wel van belang er aan te denken dat je zo'n groep opent als je horizontale verschuivingen aan wilt brengen in één van de andere groepen.
Bij het afspelen en het maken van een van de vele uitvoermethodes mogen de groepen gesloten blijven.
Het is binnen een groep veelal niet nodig de oorspronkelijke groepssporen (Audio enz.) te handhaven. Die kun je dan naar believen verwijderen.
Ik heb momenteel een project onder handen met tien functionele groepen waarin het aantal audio, video, afbeeldingen en markersporen flink varieert. Het werken aan zo'n project werkt uitstekend, omdat je je alleen hoeft te concentreren op de functie van die ene groep.
En mocht je die groep verlengd hebben en niet de sporen van andere gesloten groepen geactiveerd hebben, dan nog is het eenvoudig om het totale gebeuren in de tijd te corrigeren.

Een voorbeeld van zo'n project zag je tijdens de voorlaatste SGG bijeenkomst bij de presentatie van Marc Schepmans over Timboektoe.
Succes,

Henk




« Laatst bewerkt op: 27 maart 2012, 10:57:38 door Henk van der Vleuten »