Auteur Topic: Aanschaf laptop dan wel media player  (gelezen 9384 keer)

Peter Panhuijzen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
Aanschaf laptop dan wel media player
« Gepost op: 15 maart 2012, 21:29:20 »
Hallo Allemaal

Ik ben helemaal nieuw op dit forum en ik begrijp nog niet goed hoe het werkt. Ik heb echter de volgende vraag.

Wat is kwalitatief de beste uitvoer mogelijkheid. Is dat een exe bestand.??? Ik ga er vanuit dat een media player geen exe bestand kan afspelen. Dus moet ik wel aan een nieuwe laptop of is er een uitvoer format dat kwalitatief beter is en wel via een mediaplayer afgespeeld kan worden. ( Een media player is aanzienlijk goedkoper)
Ik wil mijn presentatie via een hd beamer vertonen. Mijn huidige laptop is al wat ouder en trekt de vertoning van een exe bestand niet echt. Bij video gedeelten slaat hij op zwart.
Ik kan nu een notebook  kopen die het wel trekt. Ik heb het in de winkel mogen proberen en hij werkte perfect.  De notebook heeft de volgende specificaties:
Asus K53TA15.6/^6 3400/6gb/500gb/1gb 6650M. Vraag me niet wat het betekent maar het laatste is volgens mij de video kaart.
Ik werk met Wings platinum 4.21 de starter versie. Wie kan mij vertellen wat wijsheid is

Bedankt alvast

Peter Panhuijzen

Piet Huijgens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 38
Re: Aanschaf laptop dan wel media player
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2012, 18:46:34 »
Het voordeel van een laptop is dat je een exe kunt uitsturen wat toch de hoogste kwaliteit geeft,daarnaast kun je met een laptop ook je shows maken en de specificaties van de laptop zijn voor normale shows ruim voldoende.
Wanneer je zou overstappen naar de advance versie en meerdere videosporen tegelijk wilt gaan gebruiken en daarnaast het onderste uit de kan wilt halen met meerdere beeldsporen tegelijk, maskers en dit alles in 1920 pixels breed is het raadzaam een laptop te nemen met een hogere geclassificeerde video/grafische kaart (zie hier voor meer informatie videokaarten in laptops http://www.piethuijgens.nl dan via avlinks naar computerlinks -notebookcheck videokaarten).

succes met je keuze, avgroet  Piet Huijgens AV Afiap

queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re: Aanschaf laptop dan wel media player
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2012, 13:48:54 »
Maar een eenvoudige (HD) mediaplayer is een heel goed alternatief. Als je de serie/film uitvoert als WMV dan kan dat prima met de mediaplayer Je loopt nooit het risico dat je middenin een exe-presentatie ineens een zwart scherm krijgt en het minder gesjouw.
Je kunt eens een mediaplayer van iemand lenen en het dan uitproberen, zien of je veel kwaliteitsverlies ervaart...
Queenie

Peter Panhuijzen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
Re: Aanschaf laptop dan wel media player
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2012, 13:47:39 »
Beste mensen

Hartstikke bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik wel weet wat ik moet doen. Misschien zie ik jullie a.s. zate4rdag en wie weet hebben we het er nog over
Groet

Peter