Auteur Topic: WP 4.25a installatie op nieuwe computer met Windows 7 en DirectX 11 ervaring  (gelezen 18924 keer)

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: WP 4.25a installatie op nieuwe computer met Windows 7 en DirectX 11 ervaring
« Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2012, 22:43:38 »
Hallo Will,

Dank voor jouw terugmelding. Ik ben blij dat mijn uitleg heeft geholpen.

2. In de instructie op de site van Jan (HDAV.nl) staat, dat je en sub-map moet maken in de Program Files en daainr de DirectX moet laten uitpakken. Echter is mijn ervaring, dat Windows dat niet accepteert. Dus heb ik de map gewoon als hoofdmap direct in de C-schijf geplaatst en dat werkt dus!!
Het maakt niet uit in welke map je de bestanden van DirectX laat uitpakken.
Na het uitvoeren van DXSetup mag de hele map weer weggehaald worden: alle betanden die nodig zijn, zijn dan al gekopieerd naar de Windows-map.
AVé,
Cuno

Chief John

  • Gast
Re: WP 4.25a installatie op nieuwe computer met Windows 7 en DirectX 11 ervaring
« Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2012, 08:31:52 »
Ugh Will en Cuno,

Omdat alles daarna weer kan of moet worden verwijderd is het dus "slim" om eerst een aparte map daarvoor aan te maken. Dat gooit makkelijker weg. Het kopiëren in een willekeurige map waar ook andere dingen in staan, (foto's, documenten, audiobestanden of weet ik veel wat)  is op zijn minst "lastig" omdat die meer dan honderd losse DirectX files dan tussen alle andere files staan en zich lastig in één keer laten verwijderen....

Groet,

Chief John 

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: WP 4.25a installatie op nieuwe computer met Windows 7 en DirectX 11 ervaring
« Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2012, 23:34:10 »
Saluut Chief John,

Met mijn uitdrukking "het maakt niet uit in welke map", bedoelde ik wél een afzonderlijke (nieuwe of lege) map, maar niet per sé in de map Program Files.
Met name niet in Program Files, omdat die map in veel gevallen niet toegankelijk is voor gebruikers (niet iedere gebruiker heeft - gelukkig - beheerdersrechten op de computer).

Een makkelijke plaats om deze tijdelijke map te maken is: op het bureablad.
Daar is de map eenvoudig terug te vinden, en is de aanwezigheid gelijk een reminder om de map na de installatie ook weer te verwijderen.
AVé,
Cuno

Chief John

  • Gast
Re: WP 4.25a installatie op nieuwe computer met Windows 7 en DirectX 11 ervaring
« Reactie #13 Gepost op: 27 maart 2012, 06:40:01 »
Ok Chief Qno... Reken ik óók goed..!

Chief John

queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re:WP 4.25a installatie op nieuwe computer met Windows 7 en DirectX 11 ervaring
« Reactie #14 Gepost op: 22 april 2012, 09:38:17 »
Hallo allemaal,
Even een afsluiting (wat mij betreft) van de directX problematiek.
Chief John heeft mij per We Transfer de nieuwste set van WP 4.25 gestuurd plus de allernieuwste directX 9, deze is van september 2009. Kennelijk heb je met een nieuwe PC ook een te nieuwe versie van het besturingssysteem, maar sept 2009 kan het aan en maart 2009 niet.
Kortom, de zaak loopt weer als een zonnetje.  :) Ik ben de Chief zeer dankbaar voor deze zending  :-* en ik adviseer iedereen met een nieuwe pc of laptop om de directx 9 van sept te installeren.

Queenie

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: WP 4.25a installatie op nieuwe computer met Windows 7 en DirectX 11 ervaring
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2012, 20:12:07 »
Hallo Queenie en allemaal,

Voor de volledigheid:
De DirectX van september 2009 is niet de allernieuwste, maar wel de eerste die onder Windows 7 geïnstalleerd kan worden.

De meest recente update van DirectX (als volledige download) is die van juni 2010, zoals in mijn eerdere melding in dit draadje:

DirectX 9 van maart 2009 dateert van vóór de release van Windows 7.  [...]
Oplossing:
Gebruik een nog recentere versie van DirectX, bijvoorbeeld die van juni 2010: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8109
Deze Engelse link is ook geschikt voor de Nederlandse versie van Windows (multi language).

De allernieuwste versies zijn te vinden via de web-installer van Microsoft (vereist internettoegang vanaf de computer waarop je deze wilt installeren):
http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?familyid=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3
AVé,
Cuno