Auteur Topic: kan geen video maken  (gelezen 11162 keer)

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
kan geen video maken
« Gepost op: 11 november 2011, 12:31:16 »

geacht forum,  ik heb het volgende probleem . ik kan opeens geen video meer maken
wanneer ik voor mijn gevoel alles heb goed gedaan   en vervolgens
aangeef maak een video dvd dan krijg ik de volgende fout melding : bij het toevoegen van video harderwijk op ijs .mpg is een fout opgereden.
en doet wings niets meer
terwijl iik eerder zonder problemen een video kon maken .
wat gaat er fout ? ik hoor het graag

Arnold van de Kamp

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: kan geen video maken
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2011, 21:30:36 »
...ik kan opeens geen video meer maken...
...en vervolgens aangeef maak een video dvd...

De optie Maak een video-dvd is de stap die je moet uitvoeren nadat je een video gemaakt hebt.
Het maken van de video zelf gaat via de optie Uitvoer - MPEG1/2-video... (of één van de ander video-soorten als je er geen video-dvd van wilt maken).

Voor het maken van een video-dvd van mpeg-videobestand geldt wel dat je bij het maken van het mpeg-bestand wel de juiste instellingen hebt gekozen (anders voldoet het bestand niet aan de eisen voor een video-dvd).

Op de website van de SGG vind je de hand-out van Jan Roeleveld over het maken van een video-dvd, en op de site van de importeur (www.hdav.nl) vind je vind je een instructie-video over het maken van een video-dvd.
AVé,
Cuno

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
Re: kan geen video maken
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2011, 16:42:21 »
dag Cuno
 bedankt voor je snelle reactie
ik heb vele video dvd's gemaakt en het ging tot nu toe altijd goed.
ik heb de instructie video nog eens bekeken en zo doe ik het ook  en tocht krijg ik eerder genoemde melding
het enige wat anders is ,dat ik i.v.m. met ruimte op de c schijf alles naar de f schijf heb verplaatst .

groet Arnold

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: kan geen video maken
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2011, 22:03:50 »
Hallo Arnold,

Als je met "alles naar de f schijf heb verplaatst" bedoelt dat je het mpeg-bestand door WP op de F:-schijf hebt laten maken, of je dit bestand er zelf naar toe hebt gekopieerd/verplaatst, dan zou dat geen enkel probleem mogen opleveren.
Als je andere dingen dan dit hebt verplaatst, dan graag wat meer uitleg.

Jouw vraag is voor mij, ook nu, nog niet helemaal eenduidig: heb je een probleem met het maken van een video (al dan niet voor het maken van een video-dvd) of van een video-dvd?

De meest voorkomende oorzaak bij problemen bij het maken/samenstellen van een video-dvd is:
bij het maken van het mpeg-bestand is vergeten te kiezen voor preset PAL-DVD of na de keuze voor PAL-DVD is de resolutie gewijzigd.
AVé,
Cuno

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
Re: kan geen video maken
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2011, 14:19:42 »
Dag cuno ,
het besturings- programma van wings staat gewoon op de c schijf zoals dat gaat bij het down loaden van programma's,het maken van de mpeg- video leverd geen problemen het probleem ontstaat al op het moment dat ik een video dvd wil maken .
dan krijg ik de melding zoals omschreven ( bij het toevoegen van video harderwijk op ijs .mpg is een fout opgereden )
zoals ik al vermelde heb ik dit nog niet eerder gezien .
groet Arnold

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: kan geen video maken
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2011, 19:56:48 »
Hallo Arnold,

Maak je een "gewone" video-dvd of een dvd met menu-sturing?
Welke versie van WP gebruik je (versie en revisiedatum/nummer, op te vragen via het Help-menu van WP, optie "?" - "Info over Wings Platinum...")?
AVé,
Cuno

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
Re: kan geen video maken
« Reactie #6 Gepost op: 16 november 2011, 09:58:22 »
Hallo Cuno ,
in maak een gewone video zonder menu sturing  verder gebruikte ik eerst de vorige versie  van Wings  daar deed het probleem zich ook voor,
 nu heb ik het op de nieuwe bëta versie geprobeerd ,maar het blijft het zelfde
groet Arnold

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: kan geen video maken
« Reactie #7 Gepost op: 16 november 2011, 21:36:02 »
Hallo Arnold,

Ik heb zojuist met WP 4.24 ter test een mpeg-bestand en een video-dvd (althans: de bestanden daarvoor in een afzonderlijke map) gemaakt. Zonder problemen.

Je kunt, net als Tom in zijn bericht hieronder, WP verwijderen en weer opnieuw installeren. Maar dat is bij jou in feite al gebeurd door de installatie van WP 4.24.

Zou je mij het videobestand (het mpeg-bestand) kunnen toesturen (bijvoorbeeld via WeTransfer). Als he bestand erg groot is, maak dan eerst een nieuwe mpeg van een klein deel van de tijdlijn. Maar wel met dezelfde instellingen als waarmee het grote bestand gemaakt is.
AVé,
Cuno

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
Re: kan geen video maken
« Reactie #8 Gepost op: 17 november 2011, 11:30:52 »
Dag Cuno,
ik ben zelf aan het experimenteren geweest en heb ontdekt wat er volgens mij  steeds mis ging en wel het volgende: bij het maken van de mpeg video gebruikte ik de volgende instellingen
beeldvullend uitvoeren vertekend beeld, vervolgens pal mpeg2, beeld 16:9 en dat pikt hij niet.
wat wel goed ging was dit, bij het instellen van mpeg video  beeldvullend uitvoeren vertekend, vervolgens pal DVD ,beeld vehuoding 16:9
dat gaat wel goed .
of dit ook de goede instellingen zijn weet ik verder niet .
groet Arnold

Chief John

  • Gast
Re: kan geen video maken
« Reactie #9 Gepost op: 17 november 2011, 13:29:31 »
Ugh Arnold,

Op 13 november schreef Cuno:

Citaat
De meest voorkomende oorzaak bij problemen bij het maken/samenstellen van een video-dvd is:
bij het maken van het mpeg-bestand is vergeten te kiezen voor preset PAL-DVD of na de keuze voor PAL-DVD is de resolutie gewijzigd.

Mogelijk heb je daar overheen gelezen..?

Succes verder!

Chief John