Auteur Topic: Exe voor meerdere tijdlijnen  (gelezen 7276 keer)

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Exe voor meerdere tijdlijnen
« Gepost op: 17 september 2011, 16:44:34 »
Dag allemaal,

Ik maak mijn shows tegenwoordig met meerdere tijdlijnen. Dit vooral om wat meer overzicht te hebben. Het lukt mij niet om hiervan één exe-bestand te maken. In de help-file las ik dat dit wel mogelijk is in de Pro-versie. Maar hoe kan ik dit toch voor elkaar gaan krijgen in de Advanced versie. De serie waar ik nu mee bezig ben heeft per tijdlijn enkele tientallen beeld-sporen. Ik hoop dus niet op een tijdrovende oplossing.
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Remy Van Looveren

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
Re: Exe voor meerdere tijdlijnen
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2011, 17:47:38 »
Beste Wim,
Eigenlijk kan je maar met een bijzondere en specifieke licentie van verschillende tijdlijnen één exe maken
Het klopt dat je vanaf de Pro-versie van verschillende tijdlijnen één exe kan maken maar ... dan verschijnt er automatisch (!) en niet te verwijderen (!) vooraan aan de exe een bericht dat deze exe gemaakt werd met Wings Platinum.  Deze melding komt ook regelmatig terug (of blijft zelfs voortdurend in beeld -daar ben ik niet zeker van-)...  Als je dit wil vermijden dien je de bijzondere (niet goekope !) licentie aan te schaffen.
Voor 'jouw probleem' binnen de 'Advanced-versie) is wel een oplossing maar die is, vrees ik, niet 'niet-tijdrovend'.
Veel te lang en te ingewikkeld om hier uit te leggen is de mogelijkheid om een nieuwe tijdlijn te maken waarin je al de sporen van je andere tijdlijnen bij mekaar brengt.
Een andere mogelijkheid, die op dit forum al verschillende keren werd geopperd, is de volgende :
- Maak van iedere tijdlijn een hoogwaardige (HDAV !) mpg-video.
- Laad al die video's in je project (afhankelijk van de kwaliteit en de lengte kan het natuurlijk een tijdje duren voor van al die video's ook degelijke intermediate videobestanden gemaakt zijn - tijdrovend ?-)
- Ik maak dan steeds een nieuwe tijdlijn (en noem die : volledige show met video's !) waarin ik al die video's van die verschillende tijdlijn in hun juiste volgorde binnen breng.  Om het overzicht te bewaren breng ik die video's binnen door ze vanuit de Media-Pool-Video binnen te slepen in het zwarte gedeelte van je tijdlijnwerkoppervlak.  Je weet dat zodoende zowel een videospoor als een audiospoor gemaakt worden die ook nog eens gegroepeerd worden wat bijzonder handig is voor de synchroniteit !  Door het eenvoudig verschuiven van deze gegroepeerde (video- en audio)-sporen kan je dan perfecte overgangen maken.  Je kiest dan zelf of je nog fade-outs (op video en/of audiospoor) gebruikt.
- Als dit allemaal naar wens verloopt kan je van deze 'nieuwe' tijdlijn een mooie exe maken die je ganse show omvat !

Klaar is Kees, zeggen ze in België.  In dit geval : klaar is Wim.

Veel plezier met onze schitterende software.

Remy

Chief John

  • Gast
Re: Exe voor meerdere tijdlijnen
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2011, 10:26:33 »
Ugh,

Mocht Wim dit allemaal teveel werk vinden... voor € 2.380,00 kan hij de Multi-Timeline-Exe-Presentatie module aanschaffen...

 :o :o :o

Chief John

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: Exe voor meerdere tijdlijnen
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2011, 13:38:09 »
De oplossing van Chief kost mij meer dan twee jaar (ik heb met mijn vrouw onderhandeld over zakgeld, dat is vastgesteld op € 20 pw. Gezien de economische vooruitzichten zou dat zo maar naar € 10 kunnen gaan  ;D). Dus Remy ik denk dat ik met jouw oplossing toch iets sneller het eindresultaat bereikt hebt.
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk