Auteur Topic: presentatie via bureaublad  (gelezen 17361 keer)

Rolf de Ruiter

  • Junior
  • **
  • Berichten: 38
presentatie via bureaublad
« Gepost op: 17 december 2013, 13:09:51 »
dag medehobbyisten.

gisteren een presentatie gehad. Ik presenteer dan vanuit een nieuw bureaublad, waarin alle series gezet worden. Nu is het zo dat als ik een serie heb gekregen via we transfer, dat als ik de serie via het bureaublad aanklik, er eerst een kader verschijnt, waarin gevraagd wordt of je dit bestand wel wil openen. Hoe kan ik dit voorkomen. Ik ben met mijn virusbeveiliging aan de gang geweest, maar het lukt mij niet om deze vraag niet te laten stellen. Wie heeft voor mij de oplossing. Ik werk met windows 7 en wings 5.

Nog een vraag. Als ik de computer uitzet en hem later weer aanzet zijn de icoontjes op het presentatie-bureaublad allemaal door elkaar gehutseld en hebben soms zelfs een andere naam gekregen. Ik kan wel met de gewijzigde namen de juiste serie openen. Wie heeft hiervoor de oplossing.

groet,
Rolf de Ruiter
met vriendelijke groet, rolf

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:presentatie via bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2013, 13:35:25 »
Hallo Rolf,

Voor het eerste probleem:
Zonder dat je het ziet, houdt Windows een aantal gegevens bij over bestanden. Daaronder valt ook een soort van "bron". Bij bestanden die als bron "internet" hebben, zoals de shows die je via WeTransfer ontvangen hebt, geeft Windows bij het starten altijd de genoemde veiligheidswaarschuwing.
In die melding staat, normaliter, ook een aankruisvakje waarme je kunt aangeven dat die vraag voor dat bestand niet meer gesteld moet worden. Maar voor een volgende show wordt de vraag wel weer gesteld.

Het tonen van dergelijke meldingen is een onderdeel van de beveilingen die met de komst van Windows Vista zijn geïntroduceerd. Je kunt de hoeveelheid en soorten meldingen aanpassen via Start - Configuratiescherm - Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen.
Let op: het verminderen van het aantal meldingen kan een verhoging betekenen van de veiligheidsrisico's.
Meer informatie:
- http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/turn-user-account-control-on-off#1TC=windows-7
- http://www.kernnet.nl/com/index.php/systeem-tips/95-wordt-zelf-de-baas-over-windows-vista.html

Voor afzonderlijke bestanden/shows is er ook een eenvoudige manier om het verschijnen van meldingen op voorhand te voorkomen: verplaats het bestand naar een schijf die met FAT32 is geformatteer, in plaats van met NTFS (de bron van het bestand kan alleen worden bijgehouden in NTFS). Daarna kun je het bestand weer verplaatsen naar de gewenste locatie (dat mag wel een NTFS-schijf zijn, omdat het bron-kernmerk dan al verdwenen is).
Enige beperking: dit kan alleen voor bestanden die niet groter zijn dan 4 GB.

Voor de andere probemen:
Dit verschijnsel is bij mij alleen bekend in situaties waar de resolutie van het bureablad/scherm wordt aangepast, vooral als de resolutie verlaagd wordt. Dan kan Windows de snelkoppelinge gaan herschikken.
Maar het spontaan veranderen van namen van snelkoppelingen op het bureablad heb ik zelf nog niet eerder meegegemaakt.

Zijn de nieuwe namen wel begrijpelijke of herkenbare teksten, of zijn het schijnbaar willekeurige tekens?
AVé,
Cuno

Rolf de Ruiter

  • Junior
  • **
  • Berichten: 38
Re:presentatie via bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2013, 10:01:57 »
Dag Cuno,

dank je wel
De eerste twee problemen zal ik proberen op jou manier op te lossen, bij de laatste opmerking is het zo dat de gegevens op het bureaublad zo gewijzigd wordt dat  de naam van de eerste serie ook bij de volgende serie wordt geplaatst en er een (2) achter wordt gezet .

met vriendelijke groet,
Rolf
met vriendelijke groet, rolf