Auteur Topic: beeld erachter ipv ervor  (gelezen 7568 keer)

Frank van Dop

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
beeld erachter ipv ervor
« Gepost op: 31 maart 2011, 22:12:40 »
Ik heb op de cursus wings 4 geleerd dat het bovenste beeldveld leading is. Nu ben ik aan het oefenen met de keyframes en tot mijn verbazing komt het daar onder gelegen beeld veld achter langs ipv ervoor. Ik heb alles naar mijn mening doorlopen maar snap niet hoe ik dat veranderen kan. Wie kan me helpen

Groet Frank

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: beeld erachter ipv ervor
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2011, 11:46:54 »
Beste Frank,

Je spreekt over beeldvelden, bedoel je daarmee dat die niet het hele scherm vullen? Dekt het achterste beeldveld (lager spoor in de tijdlijn) het voorste (bovenste spoor) af? Staat het beeld in het voorste (bovenste) beeldveld wel op 100% tussen de overvloeiers?

Henk van der Vleuten

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: beeld erachter ipv ervor
« Reactie #2 Gepost op: 2 april 2011, 17:40:42 »
Hallo Frank,

Om de neuzen even dezelfde kant op te krijgen, en daarmee de kans om jouw probleem op te lossen:
je spreekt van "bovenste beeldveld". Beeldvelden hebben geen hiërarchie: ze zijn allemaal gelijkwaardig. Ze zijn niet meer dan een kader waarbinnen een afbeelding getoond kan worden.
Ik vermoed dat je "bovenste beeldspoor" bedoelt, want de beeldsporen hebben wel een volgorde: de inhoud van elk beeldspoor kan de inhoud van elk lager gelegen beeldspoor bedekken (voor zover er in dat hogere beeldspoor een beeld is om te tonen).

Je schrijft "komt het daar onder gelegen beeld veld achter langs ipv ervoor".
Als ik dit goed interpreteer ("komt het beeld van een daaronder gelegen beeldspoor te voorschijn vanachter het beeld dat afkomstig is uit een hoger gelegen beeldspoor"), dan heb je (tenminste) twee beeldsporen waarin een afbeelding (in basis beeldvullend) getoond wordt. Met behulp van keyframes heb je het beeld in het bovenste beeldspoor veranderd (verkleind of verplaatst). Daardoor wordt, om het bovenste beeld heen, de inhoud van het onderste beeldspoor getoond. Dat is een normale, en logische situatie.
Als deze interpretatie correct is, dan heb je niets fout gedaan, maar zijn jouw verwachtingen niet in overeenstemming met de werkelijkheid.

Dat kan natuurlijk ook vervelend zijn, zeker als je een ander resultaat voor ogen had. Maar in dat geval is mij nog niet geheel duidelijk wat je exact gedaan hebt, wat er gebeurt, en wat je verwacht.

Dus graag nog iets meer beschrijven, desnoods met schermafdruk (of het toezenden van het wp4-bestand ter analyse).
AVé,
Cuno

Frank van Dop

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: beeld erachter ipv ervor
« Reactie #3 Gepost op: 4 april 2011, 12:48:00 »
Hallo Cuno,

bedankt voor je uitvoerige reactie. intussen ben ik erachter want Remy heeft me geholpen. het probleem zat erin dat ik dacht dat je voor elk beeldspoor een beeldveld moet aanmaken. Daarnaast dacht ik dat het eerste beeld het eerste c.q. bovenste beeldspoor moest zijn maar dat blijkt niet zo. ik snap het nu een stuk beter. nogmaals bedankt voor je reactie

Frank

Frank van Dop

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: beeld erachter ipv ervor
« Reactie #4 Gepost op: 4 april 2011, 12:49:27 »
Henk,

bedankt voor je reactie maar ben eruit.

Frank