Auteur Topic: nikon coolscan V  (gelezen 14012 keer)

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
nikon coolscan V
« Gepost op: 11 maart 2011, 17:11:07 »
wie kan mij helpen ?
ik werk al sinds jaar en dag met volle tevredenheid met de nikon coolscan
maar plotseling krijg ik de tool palette  niet meer geopend wanneer ik het button indruk en probeer het tool palette te openen gebeurd er vervolgen niets.
kan het zijn dat het aan Windows 7  ligt en zo ja wat kan ik doen.

Arnold

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re: nikon coolscan V
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2011, 17:22:18 »
Arnold,

Volgens de Nikon site wordt Windows 7 niet ondersteund, wel Vuescan.

Succes

Piet Bakker.

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: nikon coolscan V
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2011, 19:07:13 »
Hallo Arnold,

maar plotseling krijg ik de tool palette  niet meer geopend wanneer ik het button indruk...

Daar waar met een computer iets "plotseling" of "zomaar" (niet meer) gebeurt, is eigenlijk altijd sprake van één van twee mogelijke oorzaken:
- er is een onderdeel kapot of niet (goed) aangesloten;
- er is iets veranderd in of aan de computer.
Dat kan iets eenvoudigs zijn als het aansluiten van een nieuwe printer.
Maar in jouw beschrijving lijkt het op het eerste gebruik van de scanner na de overstap naar een nieuwe computer met Windows 7.
Dat zou ik niet met "plotseling" durven te omschrijven, dat is een zelf uitgevoerde ingrijpende verandering van de wereld waarin die scanner leeft (of geacht wordt te leven).

En dan klopt het antwoord van Piet: de Nikon-software voor deze scanner werkt niet onder Windows 7 (misschien dat de 32-bits driver voor Windows Vista ook onder de 32-bits-versie van Windows 7 werkt, maar onder de 64-bits-versie van Vista of Windows 7 in ieder geval niet). Hetzelfde geldt ook voor de andere bekende goede diascanners van Nikon, Minolta...