Auteur Topic: 2 monitoren  (gelezen 7059 keer)

Gert Helmus

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
2 monitoren
« Gepost op: 10 maart 2011, 12:50:05 »
Ik weet dat het ergens ter sprake is geweest maar ik kan het niet terug vinden:
Ik gebruik 2 monitoren met bhv een splitter.
Dat werkt goed behalve als ik een exe, die op scherm 1 staat wil vertonen op scherm 2 en dus ook op de beamer (die gekoppeld is aan scherm 2)
Dan wordt hij toch op scherm 1 weergegeven
Dat ligt niet aan WP4 maar moet ingesteld worden in Win7. Wie kan mij vertellen hoe en wat ik moet doen?

Bvd Gert Helmus

Chief John

  • Gast
Re: 2 monitoren
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2011, 16:43:15 »
Broeder Gert,

Bij het gebruik van een splitter zou het beeld op de beide op de splitter aangesloten monitoren of beamers gelijk moeten zijn...
Jij misschien maken denkfout..?
Of jouw beamer niet op splitter aangesloten zijn, maar op videokaart output 2..? Dat heel wat anders zijn. Jij dan instructie lezen in HELP:

Bei Dual-Monitor-Betrieb startet die Wiedergabe auf dem Monitor, auf dem die Exe-Präsentation per Doppelklick gestartet wurde. Alternativ ist es auch möglich, den Monitor beim Aufrufen fest vorzugeben. Dafür wird eine Verknüpfung zur gewünschten Exe-Präsentation erstellt, sofern Sie noch nicht vorhanden ist. In den Eigenschaften dieser Verknüpfung wird in der Kommandozeile der Zusatz -mX (X = Monitor) angehängt,  Beispiel zeigen. Diese Funktion ist praktisch, wenn man auf einem Monitor die Verknüpfungen für das Starten ablegen möchte und die Vollbild-Präsentation auf dem anderen Monitor bzw. Beamer erscheinen soll.

Der Zusatz -m2 startet die Exe-Präsentation Urlaub Mallorca immer auf dem zweiten Monitor. Die Verknüpfung kann also auch auf dem ersten Monitor liegen.

Wichtig: Hinter dem Anführungszeichen muss vor -m2 ein Leerzeichen sitzen!


Maar... broeder Cuno heeft in één van de laatste SGG-bijeenkomsten verteld dat mijnheer Bill Gates nog wel eens roet in het eten gooit en het niet altijd 100% werkt.

Ugh..!

Chief John
 

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: 2 monitoren
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2011, 20:09:18 »
Hallo Gert,

Zoals Jan al aangeeft, wordt dit thema in de helptekst besproken (Help - Index - Exe-Präsentation wiedergeben).

Omdat dit probleem ook langs andere weg regelmatig bij de vragen langskomt, en het ook een beetje in het verlengde ligt van het technische blok van de SGG-bijeenkomst van november 2010 (staat niet in de handout, is wel genoemd geweest, zoals Chief John ook al meldt), zal dit één van de onwerpen zijn van het technische blok van de komende SGG-bijeenkomst in maart.
AVé,
Cuno

Gert Helmus

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: 2 monitoren
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2011, 14:01:21 »
Beste Jan en Cuno, broeders in de Wingsleer

Dank voor jullie adviezen! Inderdaad is je 2e veronderstelling juist Jan: ik werk niet met 2 identieke bureaubladen.
Ik moet de zaak dus oplossen mbv de helpfunctie die je weergaf!

Cuno, goed dat je dit "probleem" op de ev bijeenkomst ter sprake brengt en vastlegt, verder hopen we maar op de "gedoogsteun" van Bill Gates!

groet van

lekebroeder Gert