Auteur Topic: Video-dvd  (gelezen 6289 keer)

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Video-dvd
« Gepost op: 4 februari 2011, 17:33:53 »
Ik heb een show in WP3 gerealiseerd, duur ca 27 minuten. Ik wil daar een video-dvd van maken. Nu ben ik al een tijd op zoek naar de beste mogelijkheid en de hoogste kwaliteit om de show af te spelen op een TV via een dvd-recorder. Ik ben er ondertussen achter dat er tussen een video-dvd met 720*576 lijnen en een blu-ray schijf niets zit. Dus zolang ik geen blu-ray kan maken, moet ik terugvallen op die oude standaard video-dvd. Volgens de Help kan WP3 nog geen blu-ray aan, dus van armoe maar een video-dvd.
Ik heb een mpg-bestand gemaakt met de preset PAL MPEG-2. Volgens de diverse schermen gaat die ook terug naar 720*576. Zodra ik op 'start' druk krijg ik de melding "Bij het toevoegen van pad/bestandsnaam.mpg is een fout opgetreden." Geen verdere uitleg.
Pagina 13 van het WP3 boekje schrijft onder mogelijkheden van Präsentation: DVD-Erstellung inklusive MPEG-2-Encoding und Menüsteuerung für die Präsentation per DVD-Player und TV-Gerät. Daaruit begrijp ik dat het wel moet kunnen. De enige oorzaak die ik kan verzinnen is dat ik de bitrate omhoog gezet heb. Heeft dat ermee te maken? Of doe ik iets anders fout?
Wie helpt mij uit de brand?

Chief John

  • Gast
Re: Video-dvd
« Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2011, 12:44:27 »
Berntet...

Jij toch lid van SGG zijn..? Jij toch op ledendeel van website SGG kunnen..? Jij daarheen gaan en zoeken naar servicepagina..! Daar staan handouts en geheugensteuntjes. Jij handout van Chief John downloaden met naam "video-dvd maken" van november 2007. Daar alles exact in staan. Als jij goed lezen jij vanmiddag nog Video-DVD hebben met menusturing.

Ugh!

Chief John

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Video-dvd
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2011, 15:35:58 »
Ok, Ik herinner mij niet op ieder moment wat ooit al geschreven werd. Ik zal het weer opzoeken en dan zal het wel weer gaan. Bedankt voor de moeite mij te antwoorden. Het blijft mij trouwens verbazen dat er tussen een ouderwetse video-dvd en blu-ray niks zit. Lang voordat de internationale keuze voor blu-ray gemaakt werd waren er volgens mij al Hd ready en HD full tv's. Waarom in vredesnaam geen aangepaste video-dvd kwaliteit?
Het zal wel veroorzaakt zijn door een internationale ruzie over standaarden of zoiets.
In ieder geval bedankt.

Berntet

queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re: Video-dvd
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2011, 17:02:44 »
Omdat op te lossen heb ik nu een beamer en een mediaplayer. Ik kan nu elke resolutie aan (tenminste binnen de beamer-eigenschappen).
Ideaal!
Queenie