Auteur Topic: terug naar overzichtsscherm  (gelezen 5689 keer)

Rolf de Ruiter

  • Junior
  • **
  • Berichten: 38
terug naar overzichtsscherm
« Gepost op: 18 januari 2011, 20:29:04 »
beste forumleden en forumlezers.

Als ik een presentatie maak met wp4.20 en ik wil de serie bekijken of tijdens het samenstellen van de serie  bekijken met F5, dan kan ik de serie helemaal volgen, maar soms werkt aan het eind de esc.-toets niet en moet ik de computer uitzetten via de resetknop van de computer. Ditzelfde is mij ook al overkomen met een exe-presentatie. Ik kan dan niet terug met de esc.-toets.
Wie kan mij vertellen, wat ik fout doe of gemist heb.

met vriendelijke groet,
Rolf de Ruiter
met vriendelijke groet, rolf

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: terug naar overzichtsscherm
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2011, 23:03:45 »
Hallo Rolf,

Soms is het gebruik van de Esc-toets niet voldoende. Meestal volstaat dan de combinatie Shift+Esc of twee keer acher elkaar op Esc drukken.

Als je vanuit de tijdlijn werkt, kan het zijn dat het Screen na de presentatie-modus weer in de "normale" stand staat, maar wel beeldvullend. Dan zou het screen moeten verdwijnen met een druk op F10. En als de Screengrootte eigenlijk kleiner is dan het volledige scherm, zou het ook moeten werken met een dubbelklik met de muis in het Screen.
Alleen al daarom kan het handig zijn om (in ieder geval tijdens het programmeren van een serie) bij de Screen-eigenschappen aan te geven dat de muisaanwijzer in het Screen getoond moet worden.

Los daarvan is het altijd mogelijk om met de Windows-toets de taakbalk van Windows met het Start-menu op te roepen. Langs deze weg is Windows op een "normale" manier af te sluiten, of kan een ander programma gestart worden.
Als via de Windows-toets de taakbalk in beeld gebracht wordt, staat daarin ook de knop van de actieve WP. Deze kun je dan met de rechter muisknop sluiten of minimaliseren.
AVĂ©,
Cuno

Rolf de Ruiter

  • Junior
  • **
  • Berichten: 38
Re: terug naar overzichtsscherm
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2011, 21:19:36 »
Dag Cuno

bedankt voor je reactie.
Misschien is het wel alleen een windows-prbleem, maar ik gebruik de esc-toets eigenlijk alleen maar bij wp.
Ik kan in ieder geval weer verder.

Rolf de Ruiter
met vriendelijke groet, rolf