Auteur Topic: Videoregistraties SGG on line  (gelezen 20394 keer)

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Videoregistraties SGG on line
« Reactie #10 Gepost op: 1 december 2010, 11:16:58 »
Het is wel ongeveer het resultaat en de kwaliteit die ik had verwacht, zelf kan ik er niet enthousiast van worden  :(.
Ik zie het niet als een instructie, en om informatie over een deel van het onderwerp terug te vinden moet je veel door de video scrollen.

Ik heb thuis glasvezel en dus een behoorlijke datastream voorhanden, ik kan me voorstellen dat dat bij veel anderen een groot probleem zal kunnen zijn.

Alle tips en wetenswaardigheden zouden m.i. in een 10 minuten durende instructie film (Camtasia - a la Remy) kunnen worden samengevat, de discussie vanuit de zaal voegt bij het achteraf kijken niets toe.
Jaap

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re: Videoregistraties SGG on line
« Reactie #11 Gepost op: 1 december 2010, 12:07:39 »
Ik ben geen SGG lid, nog niet, echter ik ben van mening dat in korte tijd veel informatie wordt verstrekt door de heren v Looveren en Dekkers, voldoen om zelf te experimenteren. De bereikbaar voor een ieder van de video's spreken mij aan.

M.a.w instructie video's zijn kort en bondig teneinde informatief te zijn, lange sessies zijn vermoeiend en verliezen de aandacht.   

Piet Bakker. 

Edwin de Serière

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
Re: Videoregistraties SGG on line
« Reactie #12 Gepost op: 2 december 2010, 15:10:35 »
Dag allemaal,

Inhaken op de vraag van Jan Roeleveld 30 november, zelf vind ik de wijze van dhr. Remy van Looveren en Otto Dekkers een duidelijke uitleg.
Met beeldscherm instructies heb ik ervaring opgedaan in Solid Works 3D tekenprogramma (zelfstudie). Het is duidelijk en gemakkelijk te hanteren. Deze cursus werd verdeeld in 3 mappen en elke map heeft z`n eigen items. Totaal 170 items. Deze cursus is zonder Solid Works te openen.(1.3 GB groot)

Terug naar Wings, op deze manier zou je ook een cursus kunnen opzetten voor wings. Mijn idee zou zijn, verdeel wings in 4 mappen en elke map heeft zijn eigen hoofdstuk bv. Instellingen, Audio, Afbeeldingen, en Video. Hierin wordt de items van het desbetreffende hoofdstuk behandeld (bv. Maskers in de map afbeeldingen door op maskers te klikken en alleen de maskers wordt dan behandeld). Op deze manier kan men snel de dingen vinden die men nodig heeft.

Misschien is mijn voorstel ten overvloede mocht het niet zo zijn en is men nieuwsgierig, wil ik het aan het technisch team deze constructe laten zien (de eerst volgende bijeenkomst?). Mocht het technisch team dit willen doen en dan kijk ik richting Chief John (Jan Roeleveld) en Cuno Wegman dan moet daar een vergoeding tegenover staan vind ik. (verkoop)

Even los van het voorgaande, is het misschien leuk om 2 series (max 6 minuten) extra te vertonen te vertonen zonder technisch uitleg? 1 voor de lunch en 1 erna. Ik heb bv. een serie van 1minuut en laat men daarna 10 minuten commentaar op geven = 11 minuten totaal nodig, ben benieuwd. Uiteraard van te voren door het technisch team gekeurd.

Met groet,
@win

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: Videoregistraties SGG on line
« Reactie #13 Gepost op: 2 december 2010, 22:04:46 »
Misschien moet ik toch even de vraag scherper stellen.

Uiteraard zijn aparte 'videocursussen' (met tal van programma's te maken) compacter, helderder, kwalitatief beter, en gerichter. Ze zijn in productie echter vrij tijdsintensief, zeker als je het goed wilt doen. Het is ook maar de vraag of de SGG mee zou willen werken aan dit soort projecten. Maar ik zou zeggen dat alle zelfstandige initiatieven alleen maar toe te juichen zijn.

Wat we nu proberen is iets heel anders. We proberen de technische instructiesessies tijdens de SGG-bijeenkomsten te registreren en achteraf opvraagbaar te maken. Dat is beduidend minder tijdsintensief, maar natuurlijk ook minder compact en met medeneming van onderbrekingen en dwarsstraten die in de live situatie ontstaan. De SGG vindt het zinvol om hiermee te experimenteren en te beoordelen of dit toegevoegde waarde heeft.

De eenvoudigste werkwijze is nu uitgeprobeerd (domweg een camera op het scherm richten, bij wijze van spreken), en de vraag is of de kwalitatief niet al te beste output misschien toch voldoende bruikbaar is. Helpt het om terug te kunnen zien wat er besproken is? Kan je op de belangrijke momenten net goed genoeg volgen wat er op het scherm gebeurt? Kortom: heb je hier iets aan?

Zo nee, dan is de vraag of we hetzelfde idee met geavanceerdere techniek (en beslist hogere kwaliteit) moeten uitproberen (waar wel wat haken en ogen aanzitten), of dat het eigenlijk sowieso zo weinig toevoegt dat we hier maar beter mee kunnen stoppen? Misschien is alleen een hand-out wel veel prettiger en afdoende. Kan ik volgende keer weer lekker achterover leunen.  ;)

Laat het weten, zodat de SGG hier voor de volgende bijeenkomst iets over kan beslissen.

Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: Videoregistraties SGG on line
« Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2011, 13:41:53 »
Ik heb het SGG-bestuur er nog niet over gehoord, maar intussen is de knoop wat mij betreft doorgehakt.

Met een relatief eenvoudige oplossing is de kwaliteit van schermregistraties van het technisch blok (als verwacht) te belabberd om er iets aan te hebben. Een technisch veel betere oplossing die wel leesbaar beeld oplevert, vereist meer inspanning (van mij of anderen die dit gelukkig al hadden aangeboden) en belast de tc wat meer. Daarvoor moet dus de roep om dit soort registraties wel groot zijn.

De tc heeft zonneklaar duidelijk gemaakt hier niet positief tegenover te staan en liever alles bij het oude te houden. Daarbij blijft enthousiasme via dit forum nu ook wat uit. En al is dat mogelijk op basis van de slechte kwaliteit van de eerste poging, ik krijg de indruk dat het weinig zin heeft om dit alsnog een reële kans te geven.

Hopelijk kunnen de enthousiastelingen hiermee leven. En hopelijk blijft o.a. Remy wel kleine video-cursusjes voor ons allen maken. Die zijn inhoudelijk veel zinvoller dan de complete instructie-uur registraties.

Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Videoregistraties SGG on line
« Reactie #15 Gepost op: 21 januari 2011, 12:45:19 »
Ik ben het helemaal met Joris eens, korte bondige instructies helpen beter om de materie onder de knie te krijgen dan een uur lang een discussie volgen achte het scherm.

Als je zelf bij de discussie zit zou je die nog iets kunnen sturen of je steentje bijdragen, achter het scherm is het te passief.

Wat mij betreft vallen de aantallen reacties ook tegen, als je ziet hoeveel keer deze post is gelezen... :-\
Blijkbaar weten de meesten wel hoe het allemaal werkt, in dat geval heeft het niet veel zin om er veel energie in te steken.
Jaap

queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re: Videoregistraties SGG on line
« Reactie #16 Gepost op: 21 januari 2011, 13:11:42 »
helemaal eens met JJ (Joris en Jaap).
Het is zonde van de energie, vergeleken met het rendement.
Videoregistraties moeten een gericht onderwerpje behandelen.
Evengoed hulde aan Joris voor de tot nu toe geleverde inspanningen!
Queenie