Auteur Topic: Navigatie verstoort audio van de exe file gemaakt met WP 3.7  (gelezen 6318 keer)

Ad van Himbergen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Navigatie verstoort audio van de exe file gemaakt met WP 3.7
« Gepost op: 1 oktober 2010, 16:47:00 »
Beste collega's,

Als ik tijdens een presentatie van een WP 3 exe file de navigatiebalk gebruik, dus in de tijd vooruit of terug spring, komt het regelmatig voor dat de audio van de exe file beschadigd wordt. Vooral bij presentaties met een voice-over is dat erg vervelend omdat het commentaar dan niet meer met de beelden klopt.
De enige manier om dit te herstellen is zover ik weet, een nieuwe exe file maken.

Wat is voor dit probleem de oplossing?

Met vriendelijke groet,

Ad van Himbergen

 

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Navigatie verstoort audio van de exe file gemaakt met WP 3.7
« Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2010, 22:08:32 »
Hallo Ad,

Jouw probleem roept bij mij wel vragen op, zoals:
je schrijft dat de audio beschadigd raakt. Bedoel je daarmee alleen dat de synchronsatie tijdens de lopende weergave verbroken raakt, of blijft die synchroniteit ook weg als je de exe afsluit en daarna weer opnieuw start?

Het verliezen van de synchroniteit tijdens de weergave zou een gevolg kunnen zijn van de mp3-compressie. Dan zou je kunnen proberen om een andere (ik vermoed hogere) bitrate voor de audio te kiezen bij het maken van de exe.
Hoe groot zijn de verschuivingen tussen beeld en geluid?

Als het geluid zodanig beschadigd wordt, dat de beschadiging ook nog aanwezig is als de exe later opnieuw gestart wordt (ook na herstart van de computer), dan vrees ik dat er iets anders aan de hand moet zijn: een exe van Wings Platinum zal zichzelf niet veranderen. Het onbedoeld veranderen van bestanden zou je kunnen tegengaan door van de exe het Windows-kenmerk "read only" ("alleen lezen")  in te schakelen.

AVé,
Cuno

Ad van Himbergen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Navigatie verstoort audio van de exe file gemaakt met WP 3.7
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2010, 09:59:57 »
   
Cuno,

Hartelijk dank voor je reactie.
Om op je vragen een goed antwoord te kunnen geven heb ik mijn series op de door jouw genoemde onderwerpen nog eens gekontroleerd, met het volgende resultaat.
Het betreft in totaal 8 series, gemaakt tussen 21-9-2008 en 30-7- 2009.
Wanneer ik bij deze series m.b.v. de navigatiebalk naar cá 80% van het einde van de serie klik, is het geluid weg. Als ik de serie weer opnieuw start en in zijn geheel afspeel blijkt het geluid weer volledig synchroon aanwezig te zijn.
Alle series gemaakt na 30-07-2009 hebben daar geen last van en bij de series van voor 21-09-2009 was er nog geen navigatiebalk.
Door deze discussie is het probleem in feite opgelost. Van genoemde 8 series maak ik nieuwe exe-files.
Zou de nieuwe direct x van Nov 2008 hier wat mee te maken kunnen hebben ?

Met vriendelijke groet en nogmaals dank voor je reactie,

Ad