Auteur Topic: Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....  (gelezen 15710 keer)

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....
« Gepost op: 27 september 2010, 18:15:52 »
Dank zij Remy van Looveren is veel Wings gebruikers duidelijk geworden hoe je kunt werken met dynamische beeldvelden, en tot mijn verrassing heeft Remy ook nog een instructie video gemaakt!
http://vimeo.com/15301141

Dit is een manier van leren die mij heel erg aanspreekt en waarvan ik via o.a. http://www.kelbytraining.com/online/courses.html voor Photoshop en Lightroom veel gebruik maak.

Ik doe hierbij een oproep aan het bestuur en/of de technische commisie om te onderzoeken of er niet een serie video instucties kan worden gemaakt van de meeste Wings Platinum handelingen, te beginnen met het opzetten van een serie, welke instellingen maak je in het programma, wat is het verschil tussen de verschillende onderdelen enz. enz.  Daar kunnen ook nieuwe beginnende leden veel profijt van hebben!

Een handige Wings gebruiker en iemand die goed kan inspreken, samen met een programma als Camtasia, zouden in een dag al een behoorlijk scala aan instructies kunnen maken!
Korte instructievideo's die je naar behoefte zou kunnen bekijken.
Een groot voordeel van video instructie is dat je het, als je het zo snel niet begrijpt, kan terugzetten en nogmaals bekijken, net zolang tot je het doorhebt....

Ik heb in mijn omgeving een aantal SGG leden zien afvallen omdat het allemaal te technisch is geworden, te veel en te lastig om allemaal in een paar uur op de SGG bijeenkomst te kunnen vatten....

Volgens mij is video instructie een "gat" in de markt voor de SGG, ik ben natuurlijk benieuwd wat andere AVStumpfl gebruikers hiervan vinden....
« Laatst bewerkt op: 28 september 2010, 12:10:17 door Jaap Postma »
Jaap

H.Benning

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2010, 14:12:33 »
Beste Jaap

Bedankt voor je suggestie. We zullen het beslist meenemen in het bestuursoverleg.
De gedachte is al eerder geopperd. maar het probleem is toch wel de mankarcht voor de realisatie.
Graag reacties van SGG leden die hieraan hun medewerking zouden willen geven als we zouden besluiten tot realisatie!

Video instructie is een krachtig hulpmiddel!
Sonimage 
Sonimage

H.Benning

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2010, 14:55:35 »
Beste Remy

Heel hartelijk dank, niet alleen voor je bijdrage op zaterdag 25 september in Houten, maar ook voor je duidelijke video-instructie!
Het zal voor SGG leden en anderen een waardevolle bijdrage zijn!   Het smaakt naar meer!!!!!!

Ook mijn complimenten voor je andere AV producties op Vimeo!

Sonimage
Sonimage

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2010, 15:42:13 »
Mijn ondersteuning bij zowel de oproep als uitwerking heb je.

't Is wel veel werk - èrg veel werk - als jet het goed wilt doen.

Voorstelbaar (en beduidend minder tijdsintensief) is ook om videoregistraties te maken van de uitleg sessies van Cuno, of zoals nu de 'uitleg show' van Remy (wat vermakelijk en leerzaam was dat). Het is heerlijk om goede uitleg nog eens terug te zien, juist ook als je erbij aanwezig was. En de spreker kan vrijer spreken als het in zijn/haar eigen tempo mag.
Ik maak dat soort registraties regelmatig bij congressen en symposia, compleet met live mix van ook schermpresentaties; en daar wordt verrassend vaak naar terug gekeken. 't Is toch ook tamelijk jammer dat zo'n fraaie demonstratie nu geen breder bereik heeft dan de geheugencellen van de aanwezigen op deze zaterdag. Het lijkt mij zeker de moeite waard dit soort dingen vast te leggen en een langer leven te gunnen.

Zo verheug ik mij ook nog op de videoregistratie die indertijd gemaakt is van de trailer explicatie van Christian Horn himself.

De kwaliteit van speciaal te maken instructie filmpjes met screengrabs, is natuurlijk wel beduidend hoger te maken dan die van live videoregistraties. Maar die laatste bieden met relatief weinig werk toch ook groot plezier, vermoed ik.

Is Stumpfl zelf trouwens niet al met echte instructiefilmpjes bezig?

Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Otto Dekkers

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2010, 10:59:51 »
Toevallig had ik naar aanleiding van de laatste SGG-bijeenkomst hetzelfde idee om iets met instructievideo's te doen (sinds kort heb ik de beschikking over Camtasia) en omdat ik het verslag zou schrijven had ik extra hard notities zitten schrijven. Daarom kon ik vrij snel de basisbeginselen van wat Remy ons heeft laten zien omzetten in een instructievideo (leuk oefenmateriaal) en gisteravond heb ik die online gezet. En toen ik hier bekendheid aan wilde geven middels dit forum las ik dat Remy zelf ook al video's heeft gemaakt... Nou ja, hij gaat veel verder in zijn uitleg en ik beperk me tot de basisprincipes, dus misschien vullen ze elkaar aan. Hierbij de link:

www.ottodekkers.nl/sgg

Om dubbel werk te voorkomen kan ik me voorstellen dat het bestuur hierin gaat coördineren en ik zou best een bijdrage willen leveren aan de uitvoering.

Hartelijke groet,
Otto Dekkers


Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
Re: Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2010, 11:15:17 »
ik ondersteun van harte de initiatieven die hier omtrent genomen worden, want op die manier
kunnen mensen zoals ik die niet zo ingevoerd zijn in de technieken van wp4 sneller de mogelijkheden die het programma biedt
onder de knie krijgen.

Arnold van de Kamp

Chris

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 41
Re: Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2010, 12:11:39 »
Mag ik me ook aansluiten bij deze oproep?? Met dank aan Remy en Otto; ik heb jullie filmpjes met interresse bekeken en zal ze vast nog een keer bekijken.
Maar eerst wil ik toch ook graag opmerken dat de lezingen van Cuno en Jan natuurlijk ook altijd zeer leerzaam waren, en ik hoop dat ze dat nog lang zullen blijven doen. Naast het applaus wat ik jullie altijd geef wil ik jullie bij deze ook danken voor de moeite die jullie altijd doen. Daarnaast zou het voorstel van Joris om e.e.a. te combineren natuurlijk een prima idee zijn.

Met vriendelijke groet,
Chris Karman

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....
« Reactie #7 Gepost op: 25 november 2010, 10:31:36 »
Komende zaterdag zal ik tijdens de instructie met een camera de schermen registreren, om eens te zien of dat een bruikbare video oplevert.

Ik moet bij voorbaat zeggen dat ik een hard hoofd heb ik de kwaliteit en leesbaarheid. Het is echter een erg makkelijke oplossing die (als het bruikbaar is) door diverse leden is uit te voeren. Het hoeft dan dus niet te hangen op mijn niet altijd even trouwe aanwezigheid.

Als het resultaat onvoldoende bruikbaar is, heb ik een complexere oplossing paraat. Maar daarvan is de vraag of keer-op-keer de moeite moet worden genomen dit op te bouwen en te bedienen.

Eerst maar eens zien wat dit oplevert.
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Chief John

  • Gast
Re: Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....
« Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2011, 11:31:18 »
Bericht van de Tam-Tam van Chief Joh:

Speciaal voor de leden van de "fanclub" van Remy van Looveren,

Remy gaat zijn kennis en kunde van en met Wings Platinum 4 aanbieden in een drietal cursussen.
In samenwerking met AV Stumpfl Nederland, die de HDAV studio ter beschikking stelt, gaat Remy, op de van hem bekende rustige en gedegen wijze, gebruikers van Wings Platinum 4 inwijden in de letterlijk en figuurlijk "ongekende" mogelijkheden van WP4. Zowel voor beginners als gevorderden zijn er cursussen samengesteld. 
Voor meer informatie: www.hdav.nl/cursussen of bekijk de persoonlijke uitnodiging van Remy zelf via http://vimeo.com/18754213

Met vriendelijke groet en veel witte rook,

Chief John

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re: Hulde aan Remy! oproep aan het bestuur....
« Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2011, 16:29:27 »
Aan de tam tam,

Hopenlijk is extended curses een groot succes door het aantal inschrijvingen, waardoor een herhaling in de mnd april.

Piet Bakker.