Auteur Topic: Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone  (gelezen 12453 keer)

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone
« Gepost op: 16 september 2010, 09:15:40 »
Beste hobbyvrienden

Al een aantal jaren presenteren wij als fotoclub Den Helder AV presentaties in Noord-Holland. Veel gebeurt nog met het programma WP 3.70. Met de uitgifte van WP4 hebben enkele leden van onze AV groep dit programma ook. Met het draaien van WP4 exe presentaties ontstonden uiteraard enige problemen met onze computers. Uiteraard hebben we een nieuwere versie van directx erop gezet. Probleem opgelost, maar niet voor alle computers. Met een computer blijven we problemen houden en er kunnen geen WP4 exe presentaties gedraaid worden. Wat kan er aan de hand zijn. Kan iemand ons helpen. Is het de videokaart, geheugen of kan het iets anders zijn. Alvast bedankt voor het meedenken.

Ria Vet

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2010, 19:13:31 »
Hallo Ria,

Ik wil graag proberen de oorzaak van de problemen te vinden. Maar de geboden informatie is te weinig om conclusies te kunnen trekken.
Vragen die eerst beantwoord moeten worden, voordat de oorzaak zinvol gezocht kan worden:

Citaat
er kunnen geen WP4 exe presentaties gedraaid worden
- Wat gebeurt er als je ee WP4-exe start? Verschijnt er een melding? Is er (heel even) een kader zichtbaar? Wordt het scherm zwart? Wordt het geluid wel weergegeven? Loopt de computer vast?
- Wat als je een exe met een lage resolutie gebruikt (bijvoorbeeld met 800 of 1024 pixels breed)?

Citaat
Is het de videokaart, geheugen of kan het iets anders zijn
Kan alledrie. Wat is de samenstelling van de pc (type en snelheid van de processor, hoeveelheid geheugen, type videokaart)?

Met de antwoorden op bovenstaande vragen kan ik je een onderbouwd antwoord geven.
AVé,
Cuno

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2010, 10:07:31 »
Cuno

Na het lezen van de specificaties van onze barebone, ruim 4 jaar oud, denken we dat we het probleem boven tafel hebben. Doen de series het dan nog niet dan meld ik me wel weer.

Ria

Albert Rietjens

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2010, 20:40:50 »
Hallo Ria,

ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je gelezen hebt in de specificatie waardoor je denkt het probleem op te lossen.

Die informatie, indien terecht, is misschien ook nuttig voor andere gebruikers.

Albert

PS ik zie vaker dat mensen hun probleem hebben opgelost maar dan wordt er vergeten bij te zeggen hoe
als je niet meer valt, leer je niks meer

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone
« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2010, 10:18:04 »
Albert

Onze barebone is ruim vier jaar oud en tijdens het lezen van de specificaties las ik dat ik een videokaart van 256 mb heb. Dus ik denk dat er een betere videokaart in moet. Is trouwens nog niet gebeurd. Als de wp2.40 exe het weer doet, dan zal ik me weer melden op het forum. Als de exe dan nog niet draait dan is er uiteraard wat anders aan de hand.

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone
« Reactie #5 Gepost op: 28 september 2010, 11:33:59 »
Foutje gemaakt. Ik bedoel natuurlijk wp 4.20. Sorry

Gerrit Kooren

  • Gast
Re: Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone
« Reactie #6 Gepost op: 28 september 2010, 17:26:56 »
Bij mij draait WP4.2 op een oudere PC met een Intel Pentium 4 met 3 GHz  kloksnelheid en een video kaart van ATI Radeon X850XT met 256 MB geheugen. WP 4 draait hierop zelfs beter dan versie 3. De schokkerige tijdlijn die ik had bij WP3 is bij WP4 verleden tijd. Nu gaat het boterzacht zogezegd.  Ik gebruik twee monitoren waarbij de tweede monitor het preview screen verzorgd.  Zaterdag in Houten viel me op dat de tijdlijn op de PC van de chief nog steeds schokkerig liep. Mijn antieke PC doet het zelfs beter. Dus een barebone van 4 jaar oud moet geen enkel probleem opleveren volgens mij.

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone
« Reactie #7 Gepost op: 29 september 2010, 21:12:28 »
Hallo allemaal,

De ATI X850XT staat (stond) erom bekend dat het, zeker voor die tijd, een zeer snelle en efficiënte kaart was. Die ook nu in veel gevallen z'n mannetje nog kan staan. Zeker bij resoluties die lager zijn dan 'full hd' (1920x1080) kan de X850XT vaak nog prima presteren.

Binnen WP 4.20 kunnen verschillende manieren gebruikt worden om de grafische kaart aan te spreken. De optimale manier is afhankelijk van het type/merk videokaart, de samenstelling van de serie en het gebruikte besturingssysteem (XP, Vista of Windows 7).
Ook het feit of de ondersteuning voor maskersporen is ingeschakeld heeft effect op de weergave.

Kijk maar eens naar de instelmogelijkheden onder Extra - Opties - Project-opties - Uitvoer.
Uit het feit dat het hier om 'project-opties' gaat, en niet om 'globale opties' geeft al aan dat de 'juiste' instelling per serie anders kan zijn.
AVé,
Cuno

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2011, 14:39:53 »
Beste mensen

Wij zijn vandaag 16 februari 2011 aan de slag gegaan met ons probleem met de exe presentatie op onze barebone. Wij hebben de nieuwste direct x gedownload. Nog steeds een zwart scherm, wel horen we geluid en hebben het idee dat de serie wel draait maar dan met zwart scherm. Eerdere versies draaien wel op de barebone. Ook in het project zelf zien we een zwart scherm, wel geluid. Geen haperingen. Van andere mensen wiens 4.20 series wij gedraaid hebben doen het ook niet op onze barebone Wij hebben een videokaart  Radeon 9200 PRO family.
Zien jullie al licht in de duisternis. Wij niet meer. Nieuwe videokaart???? :-[

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re: Exe presentatie van WP4 doet het niet op de barebone
« Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2011, 19:23:15 »
Beste Ria,

De Radion 9200 pro familie is volgens mij niet geschikt voor HD resoluties, het intern geheugen van 128Mb is mijnsinziens te beperkt. Zelf de HD5670 ingebouwd voor €94.00 te koop. Soms een lichte tik in de horizontaal lopende teksten maar vooral soepel lopende- zoom- beelden, ook met maskersporen aangevinkt.

Succes

Piet Bakker.