Auteur Topic: horizon  (gelezen 7182 keer)

queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
horizon
« Gepost op: 27 augustus 2010, 10:01:04 »
Beste forumleden,
We weten allemaal hoe makkelijk het is in WP om de horizon keurig recht te zetten.
Mijn probleem is dan dat ik het niet helemaal goed zie (bomen, bos) en mijn horizontaal is niet het horizontaal van de wereld. Ik los dat op door het hele plaatje even langs de onder- of bovenrand te schuiven van het beeldscherm, na het rechtzetten weer terug en klaar! Toch een gedoe en niet helemaal zuiver. Ik vroeg me af of er niet naar keuze (hor of vert) een hulplijn gemaakt kan worden, of zit dat al in WP zonder dat ik het wist?
Of ben ik een zeurpiet?
Queenie

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: horizon
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2010, 10:09:06 »
Daar loop ik ook wel eens tegenaan. De makkelijkste oplossing vind ik toch het werken via In-screen editing waarbij ik "op gevoel" een rechte horizon krijg. Voor mij werkt dat heel goed en snel.
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Chief John

  • Gast
Re: horizon
« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2010, 16:45:18 »
Waarde WingsWerkers,

Maak in Photoshop een lijnenspel met bijvoorbeeld 5 horizontale en 4 verticale witte of zwarte lijnen op een transparante ondergrond.
Sla hem op als png-bestand.
Open een nieuw beeldspoor boven alle bestaande (beeld-, tekst- en video-) sporen. Zet daarin het bovenstaande bestand en rek het uit tot een kijktijd van bijvoorbeeld 45 minuten.
Dat doe je het snelst door de tijdlijn met het min-knopje flink te verkleinen.
Schakel met de "mute" knop dat beeldspoor uit als je geen hulplijnen wilt en schakel het in als je wel hulplijnen wilt.

Ugh!  (Succes!)

Chief John ;D

queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re: horizon
« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2010, 17:05:32 »
Hallo Chief!
Dank je voor dit ei van Columbus. Zo ga ik het in het vervolg doen, want "op het gevoel" is mij te onzeker...

En was er nu niemand die mij beknort voor het ontbreken van de "t" bij horizont?

Chief John

  • Gast
Re: horizon
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2010, 01:26:25 »
Majesteit,...

Want dat is een "Queen" toch wel..?

Bij mijn weten zijn horizonten de meervoudsvorm van horizon, maar is horizont niet het enkelvoud van de lijn die hemel en moeder aarde voor ons oog doen scheiden...

Maar ik ben maar een eenvoudige indiaan dus... Ik weet van mijn voorouders wel dat er eens zo'n mijnheer vanuit de horizon aan land kwam bij ons die dezelfde naam had als van dat ei waarover je spreekt...

Ugh

Chief John ;)


queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re: horizon
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2010, 08:58:06 »
Chief!
Zoals altijd heb je weer gelijk!!!
In Wikipedia staat ook de griekse afkomst van het woord. Duidelijker kan het niet zijn: horizon zonder "t".
Dat indianen dat allemaal weten! ;)

Queenie

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re: horizon
« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2010, 12:15:01 »
Onderschat indianen niet.

BLUE JACKET, beroemde Shawnee, in april 1789 :

Van alle kanten worden wij door de amerikanen toegesproken, en geen een keer zeggen ze hetzelfde.
Wij denken dat ze ons willen bedriegen.

Ik kon het niet laten.

Piet Bakker.