Auteur Topic: geluid you tube  (gelezen 11072 keer)

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
geluid you tube
« Gepost op: 16 april 2011, 14:56:42 »
Hallo ,
een tijd geleden heeft in een nieuwsbrief van de nvg een artikel gestaan ,waarin werd uitgelegd hoe je het geluid van een you tube filmpje kon losmaken en apart opslaan
ik kan het niet meer vinden kan een van jullie mij er nog aan helpen?

alvast bedankt
Arnold van de Kamp

ceistim

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: geluid you tube
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2011, 16:12:32 »
Hier doe ik het altijd mee (DVD videsoft: You tube naar mp3 converteren):
http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-YouTube-to-MP3-Converter.htm

Succes

Jos Hoeboer

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: geluid you tube
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2011, 22:14:25 »
Arnold,

Ik had het stukje nog in mijn PC staan omdat het in ons clubblad is gepubliceerd.


Youtube als geluidsarchief (van Mark van der Kloet) NVGnieuwsbrief
Als u voor uw AV-productie geluidseffecten nodig heeft kunt e er met de recorder op uit gaan, geluiden-cd’s aanschaffen of een beroep doen op het NVG-geluidenarchief.
Maar er is ook een andere manier.
Op Youttube (www.youtube.com) staan miljoenen amateurfilmpjes. Je kunt het onderwerp zo gek niet bedenken of iemand heeft het wel met de camera vastgelegd. En hier vinden we dus ook een onuitputtelijke bron van geluidseffecten. Op Internet vinden we diverse websites, die de mogelijkheid bieden om het geluid van het filmpje “los te weken”en te presenteren als MP3 bestand voor verder bewerking.
Aan de hand van een voorbeeld volgen wij de gang van zaken.
Stel u zoekt 20 seconden klokgelui.
1.   Ga naar www.youtube.com. Type in het zoekvak “klokgelui”.
2.   U krijgt onder de kop “zoekopties”een hele serie mogelijkheden, welke u af kunt luisteren. In ons voorbeeld scrollen we naar beneden tot het plaatje van een roos, met de titel “klokgelui” en een tijdsduur van 34 seconden.
3.   Klik deze afbeelding aan en beluister het gepresenteerde.
4.   Verplaats uw cursor naar het adresbak van het Youtube filmpje. Bij Internet Explorer is dat de bovenste balk op de pagaine. In ons geval staat daar “http://www.youtube.com/watch?v=s5iol-WP8BE”". Klik daarop de code in de balk (het URL) wordt blauw weergegeven.
5.   Toets vervolgens Ctrl + e of kies met de rechtermuisknop “kopieëren”.
6.   Kies nu in uw browser b.v. de website www.video2mp3.net/nl/
7.   Zet de cursor in het vak “Video-URL” en klik Ctrl + v of kies met de rechtermuisknop “plakken”
8.   Het URL van de Youtube film staat nu in het vak “Video-URL”
9.   Kies voor “standaard kwaliteit” of “hoge kwaliteit” (indien beschikbaar)
10.   Klik op “Converteer”
11.   Na een korte wachttijd krijgt u in beeld: “Conversie voltooid! >> Click here to download your converted file <<”.  Klik op de onderstreepte regel.
12.   De pagina, die nu verschijnt, geeft informatie over benaming en bestandgrootte. Na de klik op “Download MP3” kunt u de verder opslag regelen. Het kan zijn, dat u de beveiliging van uw computer eerst toestemming moet geven alvorens de download te kunnen uitvoeren.

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
Re: geluid you tube
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2011, 10:06:09 »
hartelijk dank
ik kan weer verder
groet arnold