Auteur Topic: 16:9  (gelezen 6253 keer)

Klaas Hulshof

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
16:9
« Gepost op: 27 februari 2010, 11:44:30 »
Ik hoop een makkelijke vraag
Ik ben bezig om mijn WINGS PLATINUM presentaties in 16:9 te presenteren
Dus ik moet al mijn plaatjes in het 16:9 frame aanpassen of te wel pas klaar maken, dat is geen probleem
Maar ik heb ook staande plaatjes en die wil ik ook graag gebruiken
Die plaatjes wil ik op de maat van de muziek achter elkaar laten opkomen in mijn 16:9 frame
Op zich gaat dat prima maar de verdeling in het frame (ik gebruik 2 of 3 plaatjes) is niet gelijk
Het 16:9 frame is 100x177 cm,als ik 3 staande plaatjes in het frame wil plaatsen dan moet dat plaatje dus 100x59 cm zijn of 2 plaatjes100x88.5 zijn
Nu de ham vraag hoe doe ik dat
Bij voorbaat dank
Mvgr Klaas Hulshof

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: 16:9
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2010, 22:07:51 »
Hallo Klaas,

Ik denk dat de eenvoudigste oplossing is: maak voor elke gewenste beeldpositie (vijf stuks: een rij van twee en een rij van drie) een nieuw beeldveld aan (en voor elk beeldveld tenminste één beeldspoor), en zet de afzonderlijke fotos' in de juiste sporen.

Als de beeldverhouding van de staande foto's niet gelijk is aan de beeldverhouding van de 2 of 3 staande beeldvelden, dan moet je de foto's inzoomen totdat ze het hele beeld vullen. Als de staande foto's allemaal dezelfde beeldverhouding hebben, kun je de zoom-factor al opgeven als eigenschap van het beeldveld.

Je moet dan nog wel bij elke foto in de tijdlijn de eigenschappen "Beeldveldclipping inschakelen" en " en het "Clip-gebied fixeren" inschakelen.
AVé,
Cuno