Auteur Topic: geluid bewerken  (gelezen 6056 keer)

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
geluid bewerken
« Gepost op: 21 december 2009, 19:57:18 »
Ik kon in Wings 2 vrij gemakkelijk geluiden bewerken door aan de linkerkant van de de tijdlijn op het geluidsspoor op het bliksemschichtje te klikken.  Bijvoorbeeld van links naar rechts of andersom.
Als ik nu in WP4 dezelfde handeling doe als in WP2 krijg ik echter niet meer de keuze mogelijkheden die ik had in WP 2. (oa. Analyzer EQ10; Compressor; Delay; Expander; Gate; Graphic EQ10 en EQ5; Level; limiter; panorama enz.) hiermee kon ik geluiden van de ene box naar de andere laten lopen. Weet iemand hoe ik dit in WP4 moet doen. Als ik het bovenstaande nu doe krijg ik een schermpje met 10 Plug in dingen maar ik heb geen idee wat ik daarmee aan moet.
Helaas is mijn Duits bar en boos en kom ik niet uit de gebruiksaanwijzing. Het Duitse forum is voor mij dus ook geen optie.
Verder heb ik geen idee hoe ik de Engelse versie van de help kan openen hoewel ik niet verwacht daar verder mee te komen omdat ook mijn technische Engels niet je van het is.

Frans
Frans

queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re: geluid bewerken
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2009, 22:24:50 »
Ja, dat ken ik. Is even schrikken, maar op te lossen. Je moet in het menu extra, onder opties, de projectopties kiezen en daar dan weer de mogelijkheid "uitvoer". Dan kun je bij audio-effekten kiezen voor de oude directX effekten. Klik je daarna op het schichtje dan heb je die mogelijkheid erbij gekregen.
Queenie

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: geluid bewerken
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2009, 16:50:16 »
 :) Bedankt Queenie
Ik heb gedaan wat je schreef en ik heb gelukkig al mijn oude effecten weer terug.
Ik hoop alleen dat ik er nog eens achter komt wat voor effecten dat zijn bij WP 4.

Frans.
Frans

Chief John

  • Gast
Re: geluid bewerken
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2009, 00:17:09 »
 ;)

Ugh...

Dat heeft Chief Cuno nou juist zo duidelijk uitgelegd in zijn eerste demonstratiesessie over Wings Platinum 4 tijdens de SGG-bijeenkomst van september dit jaar...
En als ik "VST" intyp in de zoekfunctie van de Help van WP4 staat er ook heel wat te lezen...

Het is goed om de oude indianenwijsheid nog eens te herhalen: “Een paar uren, dagen of zelfs weken proberen kan je 5 minuten lang het zoeken in de HELP besparen”

Chief John